به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان که عصر یکشنبه ۱۳ بهمن ماه برگزار شد، افزود: بسته های تحولی سند تحول بنیادین مجموعهای از برنامه ها، فعالیت ها و اقدامات منسجم منبعث از سند تحویل بنیادین ، زیر نظام های شش گانه وسیاست ها و اهداف سازمان است که قابلیت تحقق عملیاتی دارد.
وی گفت: این بسته ها موجب چرخش تحول آفرین شده و زمینه ساز تعلیم و تربیت تمام ساحتی و جلب مشارکت همگان را فراهم می کند.
معاون وزیر با اشاره به شاخصهای بسته های تحولی سند تحول بنیادین اظهار کرد: این بسته ها تحول آفرین، تحقق پذیر، سنجش پذیر، شوق انگیز، زود بازده، فراگیر و مدرسه محور باید باشد.
وی افزود: بسته ها در شورای وزارت با حضور وزیر بررسی می شود و بسته های دارای اولویت در این شورا مشخص می شود.
حسینی با بیان اینکه هر بسته تحولی ناظر بر چند دوره تحصیلی است و شامل چندین برنامه و اقدام خواهد بود، افزود: هر بسته باید شناسنامه ای داشته باشد که این شناسنامه شامل بیان مسئله، اهمیت و ضرورت، مستندات برنامه، اهداف، راهبردها، فراگیری، فرآیندها و مراحل اجرایی، نقش عوامل درون و برون سازمانی ، تعیین نقش ستاد، استان ها، مناطق و مدرسه، جدول زمان بندی، خروجی ها، آثار مورد انتظار، منابع اعتباری، شاخص های پایش و ارزیابی است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تشریح مدرسه محور بودن بستهها گفت: سیاست های کلی را ستاد تعیین میکند اما ارکان مدرسه سیاستها را بومی سازی خواهند کرد.
انتهای پیام/