تدوین بسته های تحولی سند تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش استثنایی

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور گفت: طرح تلفیق و فراگیر سازی، طرح مناسب سازی، مداخلات طلایی و بهنگام از جمله بسته های تحولی سند تحول بنیادین حوزه آموزش و پرورش استثنایی است که در حال تدوین است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان که عصر یکشنبه ۱۳ بهمن ماه برگزار شد، افزود: بسته های تحولی سند تحول بنیادین مجموعه‌ای از برنامه ها، فعالیت ها و اقدامات منسجم منبعث از سند تحویل بنیادین ، زیر نظام های شش گانه وسیاست ها و اهداف سازمان است که قابلیت تحقق عملیاتی دارد.

وی گفت: این بسته ها موجب چرخش تحول آفرین شده و زمینه ساز تعلیم و تربیت تمام ساحتی و جلب مشارکت همگان را فراهم می کند.

معاون وزیر با اشاره به شاخص‌های بسته های تحولی سند تحول بنیادین اظهار کرد: این بسته ها تحول آفرین، تحقق پذیر، سنجش پذیر، شوق انگیز، زود بازده، فراگیر و مدرسه محور باید باشد.

وی افزود: بسته ها در شورای وزارت با حضور وزیر بررسی می شود و بسته های دارای اولویت در این شورا مشخص می شود.

حسینی با بیان اینکه هر بسته تحولی ناظر بر چند دوره تحصیلی است و شامل چندین برنامه و اقدام خواهد بود، افزود: هر بسته باید شناسنامه ای داشته باشد که این شناسنامه شامل بیان مسئله، اهمیت و ضرورت، مستندات برنامه، اهداف، راهبردها، فراگیری، فرآیندها و مراحل اجرایی، نقش عوامل درون و برون سازمانی ، تعیین نقش ستاد، استان ها، مناطق و مدرسه، جدول زمان بندی، خروجی ها، آثار مورد انتظار، منابع اعتباری، شاخص های پایش و ارزیابی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تشریح مدرسه محور بودن بسته‌ها گفت: سیاست های کلی را ستاد تعیین می‌کند اما ارکان مدرسه سیاست‌ها را بومی سازی خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059893

وب گردی

وب گردی