گرین‌کارت‌های صادر شده ایرانیان به کمتر از 2 هزار رسید

رئیس جمهور آمریکا با صدور فرمانی محدودیت مسافرت علیه 6 کشور جدید را اعلام کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، رئیس جمهور آمریکا طرح محدودیت سفر برای اتباع کشورهای قرقیزستان، میانمار، اریتره، نیجریه، سودان و تانزانیا را به امضا رساند.با این دستور، محدودیت‌های جدید مسافرتی به کشور آمریکا منجر به تعلیق صدور ویزا و اقامت دائم برای اتباع این کشورها شده است.

از سال گذشته میلادی نیز با دستور ترامپ محدودیت مسافرت برای اتباع 7 کشور دیگر از جمله ایران، ونزوئلا، کره شمالی، لیبی، سوریه، سومالی و یمن به اجرا گذاشته شده است. اثر فرمان محدودیت مسافرتی ترامپ (Trump Travel Ban) بر گرین کارت ایرانیان تاثیر چشمگیری داشته به طوری که صدور گرین کارت برای اتباع ایرانی در بازه زمانی سال 2019-2017 میلادی بشدت کاهش یافته و از تعداد 7 هزار گرین کارت صادر شده در سال2017 به کمتر از 2 هزار کارت در سال2019 رسیده است.

طی ماه‌های اخیر با شدت‌ یافتن تنش‌های سیاسی میان ایران و آمریکا صدور ویزای آمریکا برای دانشجویان و محققان ایرانی بشدت کاهش یافته است. این محدودیت حتی برای افرادی که پیشتر دارای ویزای معتبر بوده‌اند هم ایجاد شده و در هنگام ورود به خاک این کشور مشکلات جدی را برایشان فراهم کرده است.

بر این اساس «دپارتمان فدرال ایالات متحده آمریکا» اطلاعات مهاجرتی اتباع 5 کشور ایران، لیبی، سومالی، سوریه و یمن مورد بررسی قرار داده است که براین اساس صدور گرین کارت برای اتباع ایرانی در بازه زمانی سال 2019-2017 میلادی بشدت کاهش یافته و از تعداد 7 هزار گرین کارت صادر شده در سال2017 به کمتر از 2 هزار کارت در سال2019 رسیده همچنین این تعداد برای اتباع سوریه‌ای از حدود 3 هزار کارت صادر شده به زیر 1500 کارت رسیده است.

چاد ولف وزیر موقت امنیت داخلی آمریکا در این باره گفته است: کشورهایی که در طرح جدید گنجانده شده‌اند در تأمین نظر آمریکا درباره اتخاذ تدابیر امنیتی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات ناموفق عمل کرده‌اند به همین جهت این مسئله موجب اعمال محدودیت‌های جدید شده است.

این مقام آمریکایی همچنین گفته است: کشور بلاروس در ماه‌های اخیر اقداماتی را برای برطرف کردن نگرانی‌های امنیتی آمریکا انجام داده، به همین دلیل محدودیت‌های ویزا برای اتباع این کشور اعمال نخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059903

وب گردی

وب گردی