اسرائیلی‌ها غیرتی به سرزمین و وطن ندارند

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ذات اسرائیلی ها بر مبنای پول بوده و هر کجا پول بباشد آنجا مهاجرت کرده و غیرتی به سرزمین و وطن ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن رویوران در اولین اردوی آموزشی _ تشکیلاتی حیات طیبه ویژه اعضای تشکل‌های دانشجویی و استان تهران و اجلاس اعضای شورای مرکزی اتحادیه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که امروز(دوشنبه ۱۴ بهمن‌ماه) در هتل فرهیختگان برگزار شد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام سیاسی شکل گرفت که با تمام نظامهای سیاسی جهان متفاوت بود.

وی ادامه داد: دولت ملت از حدود ۲۰۰ سال پیش برای تأسیس نظام های سیاسی بود و بیشتر کشورهای جهان بر اساس این مدل شکل گرفته‌اند.

کارشناس مسائل منطقه و بین الملل بیان کرد: امام خمینی)ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال ساختار جدید سیاسی بودند برای همین ساختار دولت ملت و ملت و امت را به وجود آوردند.

این کارشناس ادامه داد: امام خمینی(ره) امت- ملت را بر اساس امت واحده که در مبانی قرآن به آن اشاره شده است و بدون توجه به مرزهای جغرافیایی نژادی و مذهبی تعریف کردند.

وی افزود: عقل و قدرت دو ابزار مهم برای پیروزی ملت‌ها و کشورها است که مسلمانان باید به بهترین شکل ممکن از این دو ابزار استفاده کنند تا زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

رویوران با اشاره به رژیم اسرائیل گفت: حدود ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار یهودی در حال حاضر در اسرائیل جمع شده‌اند و زندگی می‌کنند اما ذات اسرائیلی ها بر مبنای پول بوده و هر کجا پول بباشد آنجا مهاجرت کرده و غیرتی به سرزمین و وطن ندارند.

کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی گفت: فلسطین رکن اصلی اسلام است و ملتهای لبنان عراق یمن غزه هر کدام پایه گذار شرایط خاص در منطقه هستند و همگی امت محسوب می‌شوند.

وی افزود: گروه‌ها و دولت هایی که سلاح، پول و قدرت را در دست دارد اما دین ندارند بعد شیطانی در آنها پرنگ می‌شود و باعث می‌شود که در حق مردم و ملت‌های دیگر زوم کنند.

به گفته ریورانی، در سال ۶۱ اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد مردم به اشتباه فکر می کردند اسرائیلی‌ها حامیان آنها هستند و از آنها استقبال کردند اما بعد از مدت زمانی و با تشکیل حزب الله در سال ۲۰۰۰ اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در جنوب لبنان خارج شد.

این تحلیلگر مسائل منطقه بیان کرد: سپاه و ایران در جنوب لبنان با تبلیغات و آموزش و تدارکات به لبنانی‌ها کمک کردند که از سرزمین خود دفاع کنند و در این میان ارتش جمهوری اسلامی برای حضور و کمک در لبنان توسط امام خمینی منع شده بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حزب الله در منطقه و جهان قدرت بسیاری دارد به گونه‌ای که مسئولان لبنان مثلث طلایی ارتش مقاومت و ملت را مقابل استقلال لبنان می‌داند همچنین مسیحیان نیز حزب الله را قبول دارند و اعتقاد دارند اگر مقاومت وجود نداشت در لبنان امنیت نیز نبود.

ریورانی خاطر نشان کرد: اسرائیل با وجود برتری نظامی در مقابل حزب الله و مقاومت ناتوان شد و سرزمین های اشغالی لبنان را باز پس داد.

کارشناس مسائل منطقه گفت: در سال ۲۰۰۳ یا همان ۸۲ شمسی آمریکا به کشور عراق حمله کرد و سریع یک حاکم نظامی آمریکایی را برای این کشور قرار داد. آمریکا گمان می کرد مردم عراق به دلیل ستم های بسیاری که صدام کشیده بودند به نظامیان آمریکا پناهنده می‌شوند.

وی افزود: شهرهای شیعه نشین و کرد در عراق از بعثی ها و امنیتی ها خسته شده بودند قیام کردند و در کمتر از ۲۴ ساعت بیشتر شهرهای شیعه و کرد در عراق آزاد شد.

رویورانی بیان کرد: آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید عراق در بیانیه اعلام کرده آمریکا و حاکم آمریکایی نباید برای عراق تصمیم بگیرد و مردم را به تجمع دعوت کرد پس از آن آمریکا عقب نشینی کرد و شورای حاکمیت در عراق تشکیل شد. اما باز هم آیت الله سیستانی این شورا را قبول نکرد و خواستار قانون اساسی و حاکم عراقی و مردم این کشور شد.

این کارشناس عنوان کرد: در سال ۲۰۱۰ درگیری محور مقاومت با نظامیان آمریکا در عراق به شدت بالا گرفت به گونه‌ای که ۷۰۰ نظامی آمریکایی در عراق کشته شدند و بیشتر سربازان و محور مقاومت را شیعیان تشکیل داده بودند.

وی ادامه داد: خروج آمریکا از عراق باعث شد که مسئولان این کشور به فکر تولید داعش از تکفیری هاب عربستان و مصر باشند.

ریورانی گفت: زمانی که مالکی با ایران تماس گرفت و گفت داعش در نزدیکی های بغداد است و اگر ایران به کمک عراق نیاید قطعاً استان‌های جنوبی کشور درگیر جنگ خواهد شد در این زمان سردار سلیمانی برای دفاع از کربلا نجف و ایجاد خودباوری در شیعیان وارد میدان نبرد عراق و داعش شد.

کارشناس منطقه ادامه داد: تشکیل حشد الشعبی در عراق کاملا بر خلاف میل آمریکا بود. ارتش‌ کشورهای مصر، سوریه و عراق همواره تهدیدی برای اسرائیل محسوب میشد برای همین آمریکا در برنامه‌ای ۵۰ ساله در تلاش برای نابودی و تضعیف این سه کشور بوده است.

وی افزود: سوریه در سال ۲۰۱۱ با آغاز بیداری انقلابی یا بهاری درگیر اعتراضات مردم بود و پس از آن که دولت ضعیف شد نیروهای داعش و ارتش آزاد به این کشور وارد شدند و دیگر این کشور با آرامش و آسایش را ندید.

رویوران عنوان کرد: محور مقاومت با رهبری حاج قاسم سلیمانی توانست آمریکا و اسرائیل را از منطقه تا حدودی بیرون راند و کشورهای همسایه و اسلامی را که درگیر در جنگ‌های داخلی و داعش شده بودند را نجات دهد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1059905

وب گردی

وب گردی