5 سرای نوآوری در بخش صنایع استان چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود

به منظور تعامل بیشتر دانشگاه با صنعت و ایجاد کارآفرینی در بین قشر جوان به خصوص دانشجویان، نشست مسئولین پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با حضور صاحبان صنایع استان در حوزه دامپزشکی، صبح امروز در سالن جلسات ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه ایسکانیوز از شهرکرد، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در جلسه با صاحبان صنایع حوزه دامپزشکی گفت: دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با قدمت 27 ساله علاوه بر قطب مطرح کشوری، یکی از دانشکده های بروز و با امکانات و پتانسیل های بالای آموزشی و پژوهشی، در منطقه هم، خوش درخشیده است.

ابراهیم رحیمی اظهار کرد: برای رفع چالش ها، رشد و توسعه استانمان باید با برگزاری نشست هایی تخصصی، از تیم متخصص دامپزشکی دانشگاه در بخش صنعت و تولید محصول کمک بگیریم.

وی گفت: برای استقرار هسته های فناور، مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان و سراهای نوآور درهای دانشگاه به روی محققین، صنعتگران و فناوران باز است و به همین منظور فضاهایی برای استقرار این شرکت ها در دانشگاه پیش بینی شده است و تیم های تخصصی استادان و دانشجویان به منظور رفع چالش های حوزه تولید و صنعت استان، آمادگی همکاری در قالب طرح ها و پایان نامه های دانشجویی دارند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد افزود: دانشگاه می تواند با ارتباط موثر با صنعت و صاحبان صنایع، گام های موثری برای پیشرفت استان بردارد. همچنین می تواند نگرش و دیدگاه دانشجویان را به صورت عملیاتی در حوزه کارآفرینی تغییر دهد و زمینه های ایجاد شغل را فراهم سازد.

رحیمی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری زمینه اخذ مجوز و طراحی 5 سرای نوآوری در بخش صنایع بخصوص ذوب آهن اصفهان، فلزات سنگین و حوزه دام وشیلات را فراهم کرده است.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور تلاش کرده تا هسته های فناور، پارک علم و فناوری و مرکز رشد را که قبلا به صورت جداگانه فعالیت می کردند در مجموعه ای به نام سرای نوآوری گرد هم آورده و این موسسه فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خود را با بودجه ای مشخص، انجام می دهد.

رحیمی افزود: امکانات و ظرفیت‌های بسیار بالای موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به خصوص واحد شهرکرد اعم از استادان مجرب و متخصص، آزمایشگاه ها، کارگاه ها و دستگاه های پیشرفته مانند GC-MS باعث شده از جاهای مختلف کشور تقاضای مشارکت و انعقاد تفاهم نامه های همکاری پژوهشی و کارآفرینی داشته باشیم.

وی بیان کرد: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از کارخانه های صنعتی که بتوانند با دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط برقرارکنند و در تولید محصول فعالیت داشته باشند؛ حمایت می کند و 430 واحد دانشگاهی در سراسر کشور را ملزم می کند که از محصول تولید شده در دانشگاه خریداری کنند و خرید محصول مشابه را خارج از دانشگاه ممنوع کرده و دانشگاه ها برای خرید دیگر نیازی به برگزاری مناقصه ندارند.

در این نشست تعدادی از صاحبان صنایع در حوزه شیلات و دامپزشکی، برای مشارکت و انعقاد تفاهم نامه همکاری در بخش های مختلف صنعتی، با دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1059910

وب گردی

وب گردی