تعداد کمی از اغتشاشگران در بازداشت هستند/اعلام شرایط انتقال زندانیان از اوین

رئیس سازمان زندان ها گفت: تعداد کمی از اغتشاشگران حوادث اخیر در بازداشت هستند و پرونده آنان به سرعت در حال رسیدگی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضایی در مورد بررسی وضعیت پرونده تمام زندانیان و تسریع در امور آنها گفت: این طرح در حال اجراست به طوری که از اوایل هفته در استان خراسان رضوی آغاز شده و تمام زندانیان چهره به چهره وضعیت‌شان بررسی خواهد شد.

وی افزود: زندانیانی که شرایط تخفیف برایشان قائل باشد به آنها ابلاغ خواهد شد و می توانند در قالب این طرح از زندان آزاد شوند.

جهانگیر گفت: تا این لحظه ۴ هزار نفر توانستند از این طرح استفاده کرده و آزاد شوند.

رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد آمار بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر گفت: به سرعت به پرونده آنها رسیدگی شده است.

وی افزود: اکنون تعداد بسیار کمی از این اغتشاشگران در بازداشت هستند و آمار تعداد آنها همانی است که آخرین بار از سوی سخنگوی قوه قضائیه اعلام شده و آمار جدیدی اکنون در دست نیست.

جهانگیر در مورد انتقال زندانیان از ندامتگاه اوین به تهران بزرگ و گلایه بسیاری از آنها گفت: انتقال زندانیان برای متهمان در نظر گرفته شده است تا امکان تردد به شعب برایشان راحت‌تر شود و در بحث ارتباط خانواده‌های آنها و وکلا ایشان این طرح مطرح شده تا سریع تر و راحت تر خدمات بگیرند.

وی گفت: بنابراین این طرح در سطح استان تهران به دلیل پراکندگی در این استان در نظر گرفته شده تا متهمان در ندامتگاه اوین حضور یابند و محکومان به ندامتگاه تهران بزرگ منتقل شوند.

جهانگیر گفت: قبلاً زیرساخت‌های آن فراهم شده، مشکلات فضای آن برطرف و قرار است فضای مناسبی برایشان در نظر گرفته شود.

وی افزود: از نظر بهداشتی مسائل رعایت و بازدید های متفاوتی انجام شده است و کمبودها اکنون برطرف شده اند .

وی گفت: بعد از اعلام آمادگی استان تهران، مرحله به مرحله اعزام زندانیان آغاز شده است حتی دو تیم به ندامتگاه تهران بزرگ اعزام شده و با زندانیان از نزدیک گفتگو کرده‌اند و مشکلی در این باره گزارش نشده است و حتی مشکلات شان نسبت به ندامتگاه اوین کمتر هم شده است و در مجموع راضی بودند.

وی تصریح کرد: شاید یکی از علل مطرح شده در مورد مشکلات ندامتگاه تهران بزرگ، راه دور آن باشد و خانواده‌ها برای رفت‌و آمد با مشکلاتی روبرو باشند به همین دلیل با اتوبوسرانی پیگیری کرده‌ایم با شهرداری و استانداری نیز توافقاتی شده تا تسهیلاتی را در نظر بگیرند.

وی گفت: شاید خانواده‌ها در ایاب و ذهاب و رفت و آمدشان مشکل داشته باشند به همین دلیل این موضوع بر عهده مجموعه شهرداری، استانداری و دولت است تا کمک کنند و زیرساخت های لازم را در نظر بگیرند.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: قانون گفته نه تنها اوین بلکه تمام زندانیان در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر باید به خارج از شهر منتقل شوند و در همین راستا این طرح دنبال می‌شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1059911

وب گردی

وب گردی