ترسیم نقشه راه در علوم انسانی وظیفه مسئولان دانشگاهی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: ترسیم نقشه راه در علوم انسانی از اولویت‌ها و وظایف مسئولان این دانشگاهی استان مرکزی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دوازدهمین جلسه هیئت اندیشه‌ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور علی آسمند مدیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی و تعالی گروه زبان‌های سازمان و معین گروه‌های اندیشه ورز علوم انسانی استان‌ها ، حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی و رئی س هیئت اندیشه ورز علوم انسانی و هنر استان مرکزی، حجت الاسلام مهدی همتی مسئول دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی و اعضای هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام مهدی ایمانی مقدم رئیس هیئت اندیشه‌ورز استان، ضمن عرض خیر مقدم و تبریک ایام دهه فجر بیان کرد: خود باوری کلید موفقیت در زمینه تحول و ارتقا، پیشرفت دانست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر افزود: علوم انسانی در همه حال دارای اهمیت بوده چرا که علوم انسانی با خلقت انسان به عنوان مهمترین موجود خلقت در ارتباط است و کلیه محاسبات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر مبنای علوم انسانی و اسلامی تعریف می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: بهره ما از زمین و آسمان، زندگی و عمر برگرفته از مبانی اسلامی و انسانی است که بایستی به این مقوله نیز توجه ویژه‌ای شود.
حسین کلانتری هدف از برگزاری این جلسه را ارتقا مسائل و مبانی علوم انسانی و اسلامی دانست و تصریح کرد: در کشور ما به موضوع علوم انسانی و اسلامی توجه زیادی نشده و نیازمند توجه و دقت بیشتری در این راستا است.
وی ادامه داد: بومی سازی علوم انسانی، بازنگری در رشته ها و تطبیق آن با مبانی اسلامی و انسانی و تقویت روحیه انتقادی در بحث های بومی سازی یکی از دغدغه‌های اساسی در علوم انسانی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک تاکید کرد: بومی‌سازی به این معنا نیست که چهره کار را تغییر دهیم بلکه به لحاظ هنری، بنیادی و کاربردی باید تغییراتی انجام شود.
وی تقویت میان رشته ای که در دولت گذشته و بعد از انقلاب نیز به آن توجه شده را یکی دیگر از دغدغه های علوم انسانی دانست و گفت: این امر دیدگاه‌ها و نگرش‌های نو را ایجاد می‌کند.
کلانتری بیان کرد: کاربردی سازی علوم انسانی یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود چرا که اگر علوم انسانی را از جنبه‌های کاربردی بنیادی و توسعه‌ای تقسیم شود، می‌توان گفت در بحث کاربردی سازی علوم انسانی کمتر فعال بوده و بیشتر در حوزه فنی و علوم پایه و کشاورزی دقت داشته‌ایم.
دبیر‌ هیئت امنای دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی بحث سرمایه گذاری در حوزه علوم انسانی و حمایت از آن را به عنوان چهارمین اصل علوم انسانی عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد. همچنین ترسیم نقشه راه علوم انسانی در استان مرکزی یکی دیگر از وظایف محوله بر عهده ما مسئولان در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان است.
انتهای پیام/
کد خبر: 1059958

وب گردی

وب گردی