مجلس تراز انقلابی زمینه‌ساز تشکیل دولت خدمت‌گزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: مجلس شورای اسلامی تراز انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز تشکیل دولت انقلابی و خدمت‌گذار مردم است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اراک، دوره آموزشی تشکیلانی «طرح شهید شهریاری» به همت معاونت فرهنگی دانشجویی و جبهه اسلامی اساتیددر راستای رشد و شکل گیری تشکل‌های سیاسی اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و با هدف تقویت و افزایش سطح آگاهی استادان در حوزه مسائل سیاسی و فرهنگی، واکاوی ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی، تحلیل آرایش جریانات سیاسی در آستانه انتخابات مجلس، کار آفرینی و دانشگاه کار آفرین، تبیین تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی،کارگاه آموزشی مهارت‌های تشکیلاتی و سبک زندگی اسلامی برگزار شد.

همچنین در این مراسم حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی،حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی، حجت الاسلام مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی و 70 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی حضور داشتند.
حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک در ابتدای جلسه ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی مراحل مختلفی را جهت کسب پیروزی طی کرده است که این پیروزی‌ها در واقع از اوایل انقلاب از جمله مبارزه با طاغوت، مبارزه با منافقین و صدام و درگیری در جنگ و مقابله با فتنه دشمنان در چند ساله اخیر بوده و در حال حاضر نیز شاهد رویارویی با استکبار جهانی به خصوص آمریکای جنایتکار است.

وی گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار زیادی در طول 41 سال عمر پربرکت خود به رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک تصریح کرد: باید توجه ویژه‌ای به ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری داشته باشیم به گونه‌ای که بیانیه گام دوم زودتر وارد فاز اجرایی شود این در حالیست که یکی از مواردی که بر عهده بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گذاشته شده، اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی تاکید کرد: با اجرایی کردن گام دوم انقلاب مدیران اجرایی خسته و ناتوان، بی انگیزه و دل بسته به غرب که در دستگاه های اجرایی فعالیت دارند و یا افرادی که دو تابعیتی هستند، مسئولیت را ترک کنند تا مدیران جوان، شایسته و خلاق وارد عرصه‌های اجرایی شوند.

کلانتری با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه، اضافه کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه جاری بهترین فرصت برای مردم است تا با حضور آگاهانه و تدبیری که دارند پای صندوق‌های رای حاضر شوند و مجلسی با طراوت و انگیزه، انقلابی و خلاق برای آینده رقم بزنند.

وی ادامه داد: تشکیل مجلس در تراز انقلاب اسلامی پایه و زمینه‌سازی برای تشکیل دولت در تراز انقلاب اسلامی و در آینده دانشگاه‌هایی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.


این مسئول دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی نیاز به استادانی دارد که مسائل و جریان‌های سیاسی را در جامعه شناسایی، کنکاش و بررسی نمایند چرا که بدون شناخت نمی‌توانیم انقلابی و ولایی باشیم وظیفه ما مسئولان دانشگاه است تا جریان انقلابی و ولایی را در باره گام دوم انقلاب در دانشگاه تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب تشکل‌های غیر انقلابی جایگاهی ندارند چرا که ما یک دانشگاه انقلابی و اسلامی هستیم و دانشگاه آزاد هم بهتر می تواند در راستای منشور گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری این نقشه راه را ترسیم کردند، فداکاری کند و تشکل های انقلابی و ولایی را رقم بزند.

کلانتری گفت: در این برهه حساس از استادان انقلابی و ولایی انتظارات زیادی داریم تا دین و تقوا را در مراحل زندگی خود و خصوصا دانشگاه حفظ کنند و آمادگی لازم جهت اغنای فکری دانشجویانی که با آنها در ارتباط هستند را داشته باشند تا بتوانند تاثیر گذارتر باشند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت : عدم وجود دانشگاه در جامعه به معنی این است که ما هیچ چیزی نداریم چرا که معمولا مجموعه های مختلف کارگری صنعتی و تولیدی داریم که انسان‌های مختلف در آنها فعالیت می‌کنند ولی دانشگاه کارخانه آدم سازی است و تنها جایی که می تواند این مسئولیت را بپذیرد دانشگاهست. این در حالیست که دانشگاه ها نیز آسیب پذیر است و ما وظیفه داریم بحران ها را از قبل شناسایی و آسیب ها را مهار کنیم.

در ادامه حجت الاسلام مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: علی رغم تلاش هایی که برای جدایی معنویت از عقلانیت در بعد از دوره رنسانس شده بود و در دوره اسلامی هم این مسئله به نوعی در یک مقطعی پر رنگ شد اما با ظهور انقلاب اسلامی شاهد پیوند بین این دو مقوله معنویت و عقلانیت بودیم.


وی افزود: بعد از ظهور انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی شد و نهایتا منشا جدایی عقلانیت و جدایی دین از علم در دوره رنسانس پررنگ‌تر شد در حالی که در دوره اسلامی به جز کسانی که متاثر از فرهنگ غرب بودندو به یک نوع دنبال جدایی دین از عقلانیت و مراکز علمی و دانشگاهی بودند؛ اما با وجود تاثیراتی که داشت در انقلاب به طور خاص عقلانیت و معنویت به نوعی در هم آمیخته شدند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه برای رسیدن به هدف متعالی که پیوند ناگسستنی بین عقلانیت و معنویت است فاصله زیادی داریم تاکید کرد: این پیوند بعد از انقلاب امید بخش شد و زمینه را برای رسیدن و آغاز ورود به تمدن نوین اسلامی فراهم کرد.
حجت الاسلام همتی خاطر نشان کرد: شهید شهریاری استاد تاپ دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه صنعتی شریف بودند عاشق شهادت و جهاد در راه خدا بود که این خود یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در زمان پیامبر اسلام(ص) نیز فرهنگ ایثار، شهادت و از خود گذشتگی وجود داشت به طوری که با ایجاد پیوند بین معنویت و عقلانیت توسط پیامبر اسلام(ص) و گسترش این موضوع در جمع یارانش موجب شد تا انصار و مجاهدین که تا آن زمان با هم در تقابل بودند اموال خود را با هم تقسیم کردند.

حجت الاسلام همتی افزود: هدف از اجرای این طرح را افزایش سطح آگاهی استادان در حوزه مسائل سیاسی به عنوان فرماندهان جنگ نرم ، هم اندیشی در حوزه مسائل فرهنگی سیاسی، تعمیق باورهای دینی و ارتقا سطح بینش جهادی و انقلابی و به روزرسانی اطلاعات، آشنایی با مباحث روز جامعه است.

همچنین سردار نورخدا قاسمی از فرماندهان 8سال دفاع مقدس نیز ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به تحلیل شخصیت سردار سلیمانی پرداخت و افزود: سردار قاسم سلیمانی یکی از فرماندهان بزرگ، توانمند و یک عنصر انقلابی بود که شجاعت در ریسک و عمل و تدبیر را یکجا با هم داشت به طوری که آمریکای جنایتکار برای به شهادت رساندن ایشان خود دست به اقدام زد.

وی با اشاره به بحث مدیریت اغنایی گفت: مدیریت اغنایی یکی از مواردی است که در دفاع مقدس نیز در راستای برخورد با بالا دست، هم سطح و زیر دست ،مورد توجه بود و سردار سلیمانی نیز که طلایه دار دفاع مقدس بودند به بحث مدیریت اغنایی توجه زیادی داشت.
سردار قاسمی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی مزد زحمات چهل ساله خود را از خداوند متعال گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد و حق خود را از انقلاب گرفت.

این سردار جنگ افزود: راهی را که سردار سلیمانی انتخاب کرده بود می‌دانست که به کجا منتهی خواهد شد و اگر به ایشان می گفتند جای جای دنیا را به تو پاداش می دهیم شاید می خندید و این مسئله را به تمسخر می‌گرفت چرا که اینها چیزی نبود که این شهید بزرگوار در پی آن بود.

قاسمی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی به عنوان یک فرد انقلابی اصول دفاع مقدس و شرع را رعایت کرده و گفت: وی در قلب میدان جنگ با دشمن می جنگید و حدود شرع و انقلابی گری را رعایت می‌کرد.

این سردار دوران دفاع مقدس افزود: ما در شرایط فعلی باید دشمن را شناسایی و به همگان معرفی کنیم چرا که دشمن بر روی جوانان، ورزشکاران، بازیگران سرمایه گذاری می کند تا با بی تحرک کردن جوانان ما و خارج کردن آنها از میدان به نقشه های شوم خود دست یابد اینجاست که می طلبد با مدیریت اغنایی برنامه های شوم دشمن را ناکام بگذاریم.

وی با اشاره به بحث مدیریت اغنایی گفت: مدیریت اغنایی یکی از مواردی است که در دفاع مقدس نیز در راستای برخورد با بالا دست ، هم سطح و زیر دست ،مورد توجه بود و سردار سلیمانی نیز که طلایه دار دفاع مقدس بودند به بحث مدیریت اغنایی توجه زیادی داشت.

سردار قاسمی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی مزد زحمات چهل ساله خود را از خداوند متعال گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد و حق خود را از انقلاب گرفت.

وی افزود: راهی را که سردار سلیمانی انتخاب کرده بود می دانست که به کجا منتهی خواهد شدو اگر به ایشان می گفتند جای جای دنیا را به تو پاداش می دهیم شاید می خندید و این مساله را به تمسخر می گرفت چرا که اینها چیزی نبود که این شهید بزرگوار در پی آن بود.

قاسمی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی به عنوان یک فرد انقلابی اصول دفاع مقدس و شرع را مهم می‌دانست؛ خاطر نشان کرد: وی در قلب میدان جنگ با دشمن می جنگید و حدود شرع و انقلابی گری را رعایت می کرد، هرکس با ایشان برخورد می کرد که گویا شهید سپهبد سلیمانی ایشان را سالهاست می‌شناسد.
وی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی را آمریکاییها ترور کردند و عامل تروز ایشان در آن زمان نشان از گیجی آمریکا در برخورد با انقلاب اسلامی بود.و دلیلی که آمریکای جنایتکار به این باور رسیده بود که یکی از عوامل موثر در ناکامی اقداماتشان در منطقه ، شخص سردار سلیمانی و انقلاب اسلامی است این در حالی بود که دولت های قبل آمریکا نیز به کرات به ناتوانی در مقابل انقلاب اسلامی اشاره کرده بودند.
قاسمی یادآور شد: دولت آمریکا با به شهادت رساندن سردار سلیمانی به دنبال حذف عامل موثر و پرچمدار مقابله با داعش بود به همین دلیل در زمانهای متعدد برنامه ترور ایشان را طرح ریزی کرده بودند که به ناکامی تبدیل شده بود.

وی افزود: آمریکا در یک اقدام بزدلانه، دزدانه و شبانه کسی که میهمان دولت عراق بود را به شهادت رساند که با هدف های متعددی نیز برنامه ریزی شده بود چرا که کشور جمهوری اسلامی ایران با عراق همسایگی داشته و جهت زیارت به عتبات عالیات در این کشور ارتباطات زیادی دارد حال آنکه سردار سلیمانی به دعوت رسمی دولت عراق به این کشور اعزام شده بود که این اقدام پست کشور آمریکا نشان از توهین آنها به دولت عراق دارد.

قاسمی تاکید کرد: دولت آمریکا داعش را به منظور و با اهداف مختلف تشکیل داد که تجزیه کشورهای اسلامی، امنیت اسراییل وغارت نفت کشورهای اسلامی از جمله این اهداف بودند.

این سردار دوران دفاع مقدس عنوان کرد: سردار سلیمانی کسی بود که داعش را با تدابیر خود از کره زمین محو کرد و آمریکا را از دست یابی به اهداف شومش ناکام گذاشت به همین دلیل آمریکایی‌ها با بغض و کینه‌ای که از ایشان داشتند دنبال فرصت بودند تا عنصر اصلی ناکامی های خود را از میان بردارند.

قاسمی تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی با تفکر قرآنی که داشت،یکی از حامیان مستضعفین و در کنار مردم فلسطین، لبنان، عراق و سوریه بود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1059961

وب گردی

وب گردی