بازبینی ۴۲ برنامه درسی در دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از بازبینی ۴۲ برنامه درسی در دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا کیانی در اجلاس سراسری رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور که صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، دانشگاه‌های استان تهران و رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: در ترم گذشته ۱۳۶ هزار و ۸۲۷ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ۱۷۶ دانشکده و آموزشکده مشغول به تحصیل بوده‌اند. دانشگاه قبل از انتقال به وزارت علوم سال‌ها مشغول به فعالیت بوده و نزدیک به ۸۰۰ هزار دانش‌آموخته تحت مدیریت آموزش و پرورش را به بازار کار تحویل داد.

وی ادامه داد: ۱۱۵ مرکز برای پسران، ۵۲ مرکز برای دختران، ۴ مرکز همزمان برای دختران و پسران داریم، همچنان ۶ مرکز نیز در حال تاسیس است. ۱۵۷ رشته شامل ۹۳ کاردانی، ۵۷ کارشناسی ناپیوسته و هفت پیوسته داریم. ۲۰۱۲ مقطع/رشته‌محل نیز تعریف شده است.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با کمبود کادر علمی تحت استخدام مواجه است. ۶۱۱ هیئت علمی داریم که ۴۷۱ نفر مرد و ۱۴۰ نفر زن هستند.

کیانی بیان کرد: ۱۹ هزار و ۹۴۳ در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مشغول تدریس هستند. ۹۵ دوره توانمندسازی عمومی و تخصصی آموزشگران در داخل کشور شامل ۵۱ هزار و ۴۶۵ نفرساعت برگزار شد.

وی افزود: یک دوره توانمندسازی تخصصی برای اعضای هیئت علمی هم در آلمان برگزار شد. ۴۲ برنامه درسی مورد بازبینی و تدوین قرار گرفتند. برای تحقق ماموریت دانشگاه در بازار اشتغال، ساماندهی به‌معنای صفر کردن ۲۰۰ رشته داریم؛ رشته‌هایی که عقبه آموزشی و بازار کار نداشته یا ما برای آنها تجهیزات نداریم.

کیانی یادآور شد: اگر رشته‌های جدید تصویب شوند، ظرفیت جذبی بیشتر از گذشته خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: منشور کیفیتی را به مراکز ارسال و رعایت آن را الزام کرده‌ایم. ساختار محاسبه و پرداخت حق‌التدریس را نیز اصلاح کرده‌ایم. اقدام به تربیت نیرو برای دانشگاه‌ها با ماموریت خاص مانند تربیت دبیر شهید رجایی کرده‌ایم.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: شعار امسال حوزع معاونت آموزشی «سامان» در حوزه‌های مختلف با تمرکز بر ساماندهی رشته‌هاست. نخستین زیرنظامی هستیم که به‌معنای واقعی کلمه در بحث ساماندهی ورود کرده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059974

وب گردی

وب گردی