دانشجویان اجازه ندهند جریانات بیرونی دانشگاه را ابزار خود قرار دهند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نگذاریم جریانات بیرونی دانشگاه را ابزار خود قرار دهند و دانشجو مهره دست دیگران نشود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز رضا نصیری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد٬ در دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه که صبح امروز در واحد علوم و‌ تحقیقات برگزار شد٬ گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰ هزار نفر کادر علمی دارد و امکانات خوبی نیز در اختیار آن است.

وی در ادامه گفت: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی دارای تجهیزات گسترده در حوزه منابع انسانی است.
وی در مورد ایرادهای کار فرهنگی در دانشگاه گفت: توقف دانشجو در دانشگاه کم است؛ یعنی دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی وقت زیادی صرف نمی‌کند و خود را دلبسته به آن نمی داند. باید جاذبه‌های زیادی برای دانشجویان ایجاد کنیم.

نصیری با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: دورانی بود که هیچ چیز نداشتیم؛ اما باید با سنگ می‌جنگیدیم و این کار را انجام دادیم یعنی با دست خالی هم در دانشگاه می‌توان کارهای زیادی انجام داد.

مدیرکل فرهنگی رشته های دانشگاه آزاد تاکید کرد: گاهی فکری جدید منجر به ایجاد کارهای بزرگی در دانشگاه می‌شود.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد گفت: مشکل بی‌پولی برای تمام نهادهای فرهنگی دانشگاهی وجود دارد؛ اما در زمان جنگ تشکیلات زیادی وجود نداشت ولی تشکل‌های مردمی را فعال کردیم.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی گفت: ایران دارای دشمنی مشترک است اگر داعش به ایران می‌رسید به مردم رحم نمی‌کرد.

وی با ادامه به دوران انقلاب گفت: الگوهای موثر را باید در کار فرهنگی شناسایی کنیم و هیچ اشکالی ندارد کار دیگر دانشگاه‌ها در دانشگاه آزاد نیز انجام شود و باید پیوست جهادی در کار خود تعریف کنیم.

نصیری تصریح کرد: هر کانون و تشکلی باید پیوست جهادی برای خود تعریف کند. اگر تشکلی با جامعه ارتباط نداشته باشد راه به جایی نخواهد برد و باید در عرصه اجتماع کار کرد. رمز موفقیت حاج قاسم در خدمت جانانه و برای خدا کار کردن بود.

وی اظهار کرد: تذکر لسانی باید سرلوحه کار تشکیلات قرار داده شود. نباید نسبت به قضیه حجاب بی تفاوت بود.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نگذاریم جریانات بیرونی دانشگاه را ابزار خود قرار دهند و دانشجو مهره دست دیگران نشود، باید دید رهبر معظم انقلاب به کجا راهنمایی می‌کند.

نصیری تاکید کرد: مهم‌ترین کار ابتدا از شورای مرکزی شروع می شود، باید روی مبانی دقیق شد و با دغدغه‌های رهبری و امام آشنا شد. اول باید روی خود کار کرد. معارف اسلامی را باید بین دیگران ترویج و تعمیق کرد.

وی اظهار کرد: وقتی ریزش پیدا می‌کنیم که روی اعتقادات خود کار نکرده باشیم.


انتهای پیام/

کد خبر: 1059988

وب گردی

وب گردی