تولید مینی‌تراک‌های باری با همکاری دانشگاه آزاد و گروه کویرخودرو

مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از تفاهم این دانشگاه با گروه کویر خودرو جهت تولید مینی‌تراک‌های باری خبر داد.

سیداحسان شیرنگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درخصوص تسهیل فعالیت‌های فناورانه دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بسترسازی فعالیت‌های فناورانه در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور، سطح اشتغال و زایایی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نیز به همان نسبت افزایش می‌دهد.

وی افزود: توجه به شرایط اقلیمی و ظرفیت‌های بالفعل شهرهای مختلف برای توسعه فعالیت‌های فناورانه یکی از راهبردهای معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری به‌شمار می‌رود.باتوجه به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اکنون درحال بررسی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین دانشگاه و کویر خودرو هستیم.

مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد : تفاهم‌نامه تولید «مینی‌تراک» در شاهرود درحال بررسی و نهایی شدن است. این محصول در کلاس بالای جهانی طراحی شده و جایگزین خوبی برای خودروهای باری کوچک شهری خواهد شد. کاربری چندمنظوره این خودرو از ویژگی‌های منحصر به‌فرد آن است.

شیرنگی پروژه تولید این خودرو را 100 درصد دانش‌بنیان تلقی کرد و گفت: مسئولیت تحقیق و توسعه (R&D) و تأمین نیروی انسانی متخصص و فنی به‌عهده دانشگاه آزاد اسلامی است و دانش‌آموختگان دانشگاه در این طرح به‌کارگیری می‌شوند. جلسات مطلوبی باحضور نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی، هیئت مدیره گروه کارخانجات کویرخودرو، هیئت رئیسه دانشگاه آزاد واحد شاهرود و معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه برگزار شده که به‌زودی به مرحله نهایی می‌رسد.

وی تصریح کرد: طرح‌های کسب‌وکار (BP) پروژه درحال تدوین است که پس از تأسیس یک شرکت دانش‌بنیان، حق‌السهم هریک از طرفین مشخص خواهد شد. برای پیشرفت این پروژه در فاز اول قریب به 100 میلیارد و در فاز دوم هزار میلیارد سرمایه تزریق می‌شود که فروش 120 میلیارد در سال اول برای این مجموعه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از تکمیل زیرساخت‌های این طرح قبل از سال 99 ابراز امیدواری کرد و افزود: ایجاد بسترهای کارآفرینی نوآورانه در دانشگاه یکی از اهداف اصلی معاونت است، ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر کارآفرینی خود دانشجویان در این مقطع ارزش‌آفرین به‌شمار می‌رود.

شیرنگی خاطرنشان کرد: آغاز چنین پروژه‌هایی، گام اول بورسیه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی است. دانشگاه در این پروژه‌ها به دنبال کارخانه‌داری و تصدی‌گری نبوده و صرفاً با اهداف اشتغال‌زایی و ترکیب فناوری با دانش روز وارد صنعت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059992

وب گردی

وب گردی