نهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود

نهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با محوریت‌های ارائه ایده و راهکارهای نو و سایر موارد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز نهمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با محوریت ایده‌های نو در حوزه توسعه، کارآفرینی و اشتغال جوانان، ارائه ایده‌های عملی برای ارتقای ارزش‌های دینی و اخلاقی، راهکار‌های نو برای پیشگیری و مقابله با فساد و جرایم اقتصادی و ارائه پیشنهاد‌های نو آورانه برای بهبود عملکرد دانشگاه (آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی، صنفی و غیره) به مناسبت شصتمین سال تأسیس دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد. شرکت و ارسال آثار در این بخش از جشنواره برای عموم دانشگاه‌های کشور آزاد است.

از جمله جوایز بخش ویژه این جشنواره می‌توان به اهدای تندیس جشنواره و مبلغ یک میلیون تومان به هر مقاله برگزیده در هر یک از محورهای چهارگانه، اهدای مبلغ 700 هزار تومان به هر اثر قابل تقدیر در هر یک از محور‌های چهارگانه اشاره کرد. شرکت‌کننده در بخش ویژه این جشنواره باید از دانشجویان یکی از دانشگاه‌های کشور باشد.

همچنین شرایط ارسال اثر به بخش ویژه این جشنواره شامل مواردی است؛ از جمله اینکه اثر مربوطه نباید در نشریه یا رسانه‌ای منتشر شده باشد (تبصره: آثار منتشر شده در شریات دانشجویی کاغذی از این شرط مستثنی هستند) و اثر ارسالی هم باید حداکثر در پنج هزار کلمه و حاوی مشخصات نویسنده، عنوان، مقدمه، متن و نتیجه‌گیری باشد. 20 اثر برتر در مجموعه ویژه‌نامه جشنواره منتشر خواهد شد.

سه بخش دیگر این جشنواره به شرح زیر است که فقط شامل دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی است:

1- بخش آثار برگزیده شامل گرافیک و صفحه‌آرایی، طرح روی جلد، سرمقاله و یادداشت، مصاحبه، گزارش، تیتر، مقاله سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ادبی، هنری، دینی و قرآنی، مقاله علمی حوزه علوم انسانی، حوزه علوم پایه و حوزه فنی و مهندسی است. جوایز بخش آثار برگزیده شامل اهدای تندیس جشنواره و مبلغ 500 هزار تومان به هر اثر برگزیده و مبلغ 300 هزار تومان برای هر اثر قابل تقدیر در هر سه بخش است.

2- بخش‌‌های نشریات برگزیده شامل موارد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی، علمی علوم انسانی، علمی علوم پایه و علمی فنی و مهندسی بوده که شامل جوایز اهدای تندیس جشنواره و مبلغ 600 هزار تومان به نشریه برگزیده در هر بخش است.

3- بخش فرعی جشنواره شامل نشریه برتر از دید دانشجویان، نشرییه برتر نشریه اولی‌ها و نشریه جامع بوده که جوایز آن اهدای تندیس جشنواره و مبلغ 700 هزار تومان به نشربه برگزیده در هر بخش است.

شرایط شرکت برای علاقه‌مندان در سه بخش ذکر شده عبارت است از اینکه صاحب اثر در هنگام انتشار اثر یا نشریه مربوطه، دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی باشد و نشریه و آثار ارسالی به جشنواره باید در بازه اول دی‌ماه 97 تا 27 اسفندماه سال 98 منتشر شده باشد.

زمان ارسال آثار به جشنواره از پنجم بهمن‌ماه تا 25 اسفندماه خواهد بود و زمان برگزاری اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان، دوم اردیبهشت‌ماه در تالار مولوی دانشکده ادبیات دانشگاه شهید بهشتی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060013

وب گردی

وب گردی