آمادگی شهرداری برای مقابله با کرونا در پایتخت

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری آمادگی لازم برای مقابله با ویروس کرونا در پایتخت را دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زهرا صدراعظم نوری عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، درباره موضوع کرونا و برنامه‌‌های شهرداری در مقابله با این بیماری اظهار داشت: مدیریت شهری می‌تواند در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شهروندان اقدامات مؤثری را ایفا کند ولی باید توجه داشت در زمینه درمان متولی اصلی این موضوع وزارت بهداشت است.

وی افزود: مدیریت شهری باید در کلینیک‌ها و فضاهای عمومی اطلاع‌رسانی کامل را در زمینه مقابله با ویروس کرونا انجام دهد تا پیشگیری‌های لازم صورت گیرد چرا که در صورت ارتقاء آگاهی مردم مقابله با این بیماری به صورت راحت‌تری انجام خواهد گرفت.

این عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا بررسی شود شهرداری چه اقدامات فراگیری را می‌تواند انجام دهد، گفت:‌توصیه‌های مکرر به مردم نباید مورد غفلت قرار گیرد شستن مداوم دست‌ها و رعایت بهداشت فردی همچنین دست ندادن و روبوسی نکردن از عوامل مهم پیشگیری از ویروس کرونا و بیماری‌های مشابه آن است.

نوری گفت: اگر وزارت بهداشت درخواستی داشته باشد قطعاً شهرداری آمادگی لازم برای همکاری در این زمینه را خواهد داشت.

وی در پاسخ به اینکه آیا بودجه‌ای شهرداری برای این موضوع اختصاص داده یا خیر،‌گفت: بودجه ویژه‌ای نیاز ندارد چرا که بیشتر بحث آموزش مطرح است.

این عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در مورد سیاست شورای شهر و شهرداری در حوزه سلامت مردم گفت:‌با توجه به نزدیک شدن به نوروز اداره کل سلامت شهرداری برنامه‌های ویژه‌ای را خواهد داشت که ما هم از آن حمایت می‌کنیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1060020

وب گردی

وب گردی