شیوع عفونت‌های ویروسی «چشم»/سرماخوردگی هایی که به چشم می زند

رئیس انجمن چشم پزشکی با اشاره به شیوع عفونت‌های ویروسی چشم، گفت: ویروس عفونت چشمی خیلی مسری است و مشکلات شدیدی ایجاد می کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمود جباروند، رئیس انجمن چشم پزشکی ایران در آستانه برگزاری چهارمین همایش چشم پزشکی بهاره با اشاره به شیوع عفونت‌های ویروسی چشمی در فصل سرما، اظهار داشت: در فصل سرما عفونت‌های ویروسی چشمی یا «آدنو ویروس» در بعضی مواقع چشم را مبتلا می‌کند و باعث می‌شود کدورت‌هایی در سطح قرنیه چشم ایجاد می‌کند که باعث کاهش دید بیمار، ترس از نور و احساس جسم خارجی در چشم می‌شود.

وی با توصیه به مردم در مراقبت از سلامت چشم‌ها، افزود: افرادی که دچار عفونت‌های تنفسی هستند و سرماخوردگی دارند، این عفونت به چشم‌های آنها سرایت کرده است، حتما استراحت کامل انجام دهند و از حضور در محیط‌های پر جمعیت اجتناب کنند.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران ادامه داد: افرادی که دچار عفونت‌های ویروسی چشمی می‌شوند، سعی کنند در مرخصی باشند و بهداشت فردی را رعایت کنند، از دست دادن و روبوسی با دیگران به مدت ۷ تا ۱۰ روز پرهیز کنند تا باعث انتشار آلودگی به افراد دیگر نشوند.

جباروند تاکید کرد: ویروس عفونت چشمی خیلی مسری است و باعث آلودگی افراد دیگر می‌شود و مشکلات چشمی که ایجاد می‌کند، خیلی شدید است.

وی با بیان اینکه سرماخوردگی‌هایی که به چشم می‌زند معروف به «آدنو ویروس» است که باید مراقبت شود،گفت: زمانی که در معرض هوای آلوده قرار می‌گیریم، بهتر است لبه پلک‌ها را با آب و شامپو بچه کامل شستشو شود؛ زیرا این کار باعث می‌شود تمام رسوبات آلوده‌ای که روی پلک و مژه نشسته پاک شود و حساسیت چشم و تاثیرات آن در لایه‌های اشکی را کم می‌کند.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و شستن چشم‌ها و عدم تماس دست بر روی پلک‌ها و مژه‌ها برای پیشگیری از ابتلا به عفونت ویروسی چشمی، تصریح کرد: شیوع این عارضه در فصول سرما و تابستان بیشتر است و کودکان نیز به آن مبتلا می‌شوند و پدر مادر از طریق کودک مبتلا شده و باعث آلودگی چشمی می‌شوند.

جباروند ادامه داد: متاسفانه این‌روزها این ویروس‌ها زیاد شده و فقط با رعایت بهداشت فردی و جمعی می‌توان از شیوع آن پیشگیری کرد.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران با اشاره به خود درمانی‌هایی که بعضا خانواده‌ها به آن عادت دارند، گفت: به هیچ وجه درمان خودسرانه نباید انجام شود و فرد مبتلا توسط چشم‌پزشک معاینه گردد؛البته این عارضه چشمی خود به خود مهار می‌شود ولی تجویز برخی داروها می‌تواند از بروز عفونت‌های ثانویه جلوگیری کند.

جباروند با خطاب قرار دادن خانواده‌ها و افرادی که دچار عارضه عفونت ویروسی چشمی می‌شوند، افزود: خودسرانه از قطره‌های چشمی استفاده نکنید، چون باعث وابستگی می‌شود؛ زیرا در این قطره‌ها یک مواد نگهدارنده است که باعث حساسیت و ناراحتی بیشتر چشمی می‌شود؛ بنابراین، بهترین‌ راه، شستن چشم هاست و اگر نیاز به قطره است باید سعی کنند از طریق چشم پزشک تجویز شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060025

وب گردی

وب گردی