راهکارهای ساده محافظت در مقابل ویروس کرونا

واکسن ویروس کرونای جدید هنوز کشف نشده و از این رو انجام اقدامات مراقبتی برای محافظت در مقابل آن اهمیت خاصی دارد؛ به این منظور در ادامه راهکارهایی ساده برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ارائه می‌دهیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ویروس کرونای جدید وحشت جهانی را گسترش داده است. در حالی که سازمان بهداشت جهانی (WHO) نگرانی خود را از گسترش این ویروس در جهان اعلام و هشدار بین‌المللی را صادر کرده است؛ اکنون زمان آن رسیده که ما بسیار محتاط باشیم و از خود مقابل آن محافظت کنیم.

واضح است، بهترین کاری که می‌توان انجام داد جلوگیری از گسترش وحشت است؛ زیرا وحشت فقط اوضاع را بدتر می‌کند و به هیچ وجه به بهبودی کمک نمی‌کند.

در ادامه راهکارهایی ساده‌ برای هوشیاری بیشتر در مقابل این ویروس ارائه می‌دهیم.

دستان خود را بشویید

برخی افراد دستان خود را تنها بعد از رفتن به توالت می‌شویند؛ اما باید هرچه زودتر این عادت را ترک کنند. وقتی از محل کار به خانه باز می‌گردید، قبل و بعد از غذا و هنگام بیرون رفتن دست‌های خود را بشویید.

مدت شستشو حداقل 20 ثانیه و با استفاده از آب و صابون است؛ همچنین در صورت عدم وجود صابون می‌توانید از ضدعفونی کننده برپایه الکل استفاده کنید.

به صورت خود دست نزنید

آسان‌ترین راه ورود ویروس به بدن از طریق بینی، چشم‌ها و دهان است. از آنجایی که دستان شما سطوح مختلفی مانند لپ تاپ و میز کار را لمس می‌کند؛ بهتر است از تماس دست با صورت خودداری کنید؛ زیرا این امر احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد.

از ماسک استفاده کنید

بهتر است از ماسک استفاده کنید، مخصوصاً وقتی در مکان عمومی هستید. انواع ویروس‌ها از طریق سرفه و عطسه (قطرات بزاق) به راحتی از یک شخص به فرد دیگر منتقل می‌شود. بنابراین بهتر است ماسک بزنید و از خود و دیگران محافظت کنید.

لپ تاپ و گوشی خود را ضدعفونی کنید

پیش از این دانشمندان طی مطالعات خود اعلام کردند که تلفن و لپ تاپ از توالت کثیف‌تر است. این ادعایی درست است. ما همیشه از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم با دست‌های کثیف آن را لمس می‌کنیم اما به تمیز کردن آن اهمیت نمی‌دهیم. روزی یکبار تلفن و لپ تاپ خود را تمیز کنید.

اگر مریض هستید در منزل بمانید

اگر سرماخوردگی و آنفولانزا دارید، در خانه بمانید تا ویروس بین دیگران پخش نشود. هنگام سرفه یا عطسه، از دستمال برای پوشاندن دهان خود استفاده کنید و آن را در سطل زباله بریزید. اگر به نظر می‌رسد علائم شما بدتر شده، سریعاً با پزشک خود صحبت و مورد آزمایش قرار گیرید. سایر سطوح و اشیاء که اغلب لمس می‌شود را بلافاصله تمیز کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060027

وب گردی

وب گردی