تغییر فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران جوان از حمایت محوری به فعالیت محوری

مدیر برنامه ریزی و راهبردی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی از تغییر فعالیت های این باشگاه از حمایت محور به فعالیت محور و مسئله محور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بوشهر، بخش امین مدیر برنامه ریزی و راهبردی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای راهبردی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحدها و مراکز دانشگاهی استان های بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد با تشریح آیین نامه باشگاه توضیح داد: براساس آیین نامه، شورای باشگاه پژوهشگران جوان در استان ها متشکل از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان به عنوان رئیس شورا، معاون پژوهشی واحد مادر به عنوان قائم مقام، رئیس باشگاه استان با سمت دبیر و سه نفر از رؤسای باشگاه های واحدهای استان به عنوان عضو به همراه رئیس بنیاد ملی نخبگان استان و رئیس سما باید حداقل ماهیانه یکبار تشکیل جلسه داده و مسائل را رصد کنند.

بخش امین با بیان اینکه باشگاه پژوهشگران و نخبگان که با پسوند جوان مشغول فعالیت است در سیاست و رویکرد جدید خود به دنبال انجام فعالیت ها با شور، نشاط و پویایی است، اظهار کرد: در این جلسات ماهیانه، مطالب مختلف به طرح و هم اندیشی گذاشته شود تا فعالیت های باشگاه متمایز از قبل و ارتقاء یافته صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی اعضاء باید در قالب فعالیت های مهیج و شورآفرین همانند مسابقات صورت گیرد، ادامه داد: برنامه هایی نظیر رقابت های مختلف علمی که متناسب با پتانسل درونی جوانان است، در پویاسازی فعالیت های باشگاه نقش بسزایی دارد.

مدیر برنامه ریزی و راهبردی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در حقیقت باشگاه پژوهشگران جوان محلی برای انجام نشست های علمی و متفکرانه میان علاقه مندان به مباحث علمی است، تشریح کرد: باشگاه به عنوان یک پاتوق علمی محلی است که اعضاء در آن به بررسی ماسئل علمی پیرامون خود می پردازند.

این مسئول یادآور شد: خوشبختانه در تمامی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی زیرساخت های فیزیکی و امکانات مناسب برای فعالیت در تمامی عرصه ها وجود دارد.

بخش امین با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید دانشگاه تأکید بر انجام فعالیت ها در باشگاه پژوهشگران جوان از حمایت محور به مسئله محور و فعالیت محور شده است، خاطرنشان کرد: باید روحیه ای در دانشجویان ایجاد شود که خودجوش و با میل شخصی به عضویت باشگاه درآیند و با انگیزه مضاعف دورهمی های علمی تشکیل داده و موضوعات را مطرح و به چالش بکشند.

وی با بیان اینکه آیین نامه های عضویت در باشگاه پژوهشگران جامع و کامل است، عنوان کرد: باشگاه ضمن حمایت، در سرعت بخشی به فعالیت های دانشجویان و اعضاء از طریق ایجاد کارگاه ها، در اختیار دادن امکانات و سرمایه های مورد نیاز همراه پژوهشگران خواهد بود.

مدیر برنامه ریزی و راهبردی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: باید تمامی فعالیت های باشگاه ها در سامانه باشگاه ثبت شوند چرا که نظام سیستم ارزشیابی باشگاه براساس میانگین فعالیت های ثبت شده و تعداد عضویت در نظر گرفته شده و رتبه بندی دانشگاه در کشور براین اساس است.

وی با اشاره به بودجه ریزی جدید دانشگاه به تشریح تخصیص بودجه باشگاه به فعالیت های باشگاه پرداخت و توضیح داد: براساس آمارها، باشگاه پژوهشگران نسبت به بودجه خود بهره وری بسیار مناسبی به ثبت رسانده است که برهمین اساس بودجه ریزی نیز متناسب با برنامه ها، فعالیت محور تدوین شده است.

این مسئول با بیان اینکه نظام بودجه ریزی تغییر کرده است، افزود: مطابق نظام جدید بودجه ریزی، 15 درصد بودجه به شرکت در مسابقات، 15 درصد به برگزاری مسابقات علمی، 10 درصد به برگزاری کارگاه های توانمندسازی ( براساس نیازسنجی)، 5 درصد به برنامه های فرهنگی،اجتماعی و جهادی، 15 درصد به تسهیلات، 30 درصد به انجمن ها، 5 درصد به طرح های پژوهشی و 5 درصد به فعالیت های اطلاع رسانی و روابط عمومی تعلق گرفته است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1060033

وب گردی

وب گردی