ایران در نظریه توسعه خطرناک فاقد قدرت حرکت و وابسته است

استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: در نظریه توسعه خطرناک، آمریکا داری قدرت حرکت و پیشرفت بوده و ایران فاقد قدرت حرکت و وابسته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌اله عبدالملکی در همایش بانوی انقلابی که عصر امروز سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: غربی‌ها همیشه به دنبال نابودی ذخایر ایران بوده‌اند و با عادت دادن ایران به خام‌فروشی قصد ایحاد وابستگی کشور به غرب را داشته‌اند.

وی اضافه کرد: ایران طبق نظریه توسعه خطرناک، زمانی تمامی ذخایر خود را از دست می‌دهد و در نهایت اقدام به صدور منابع انسانی تحت عنوان کارگر و نیروی کار به کشورهای دیگر خواهد کرد.

استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) بیان کرد: در نظریه توسعه خطرناک، آمریکا داری قدرت حرکت و پیشرفت بوده و ایران فاقد قدرت حرکت و وابسته است.

وی ادامه داد: تمدن غرب در برابر تمدن اسلامی، مبنای تعارض آمریکا و انقلاب اسلامی است؛ به همین دلیل آمریکا در مقابل ایران ایستادگی می‌‌کند؛ زیرا از تمدن اسلامی هراس دارد.

عبدالملکی بیان کرد: ایران باید در حوزه اقتصاد قوی شود تا مچ غرب را به راحتی بخواباند؛ اما تا زمانی که وابسته اقتصادی باشد، وابستگی سیاسی نیز وجود دارد.

این استاد دانشگاه امام صادق (ع) بیان کرد: اگر ایران تمدن و اسلام را کنار بگذارد شاید بتواند با غرب همراه اقنصادی شود؛ اما تبدیل به یک برده در جهان خواهد شد.

وی اضافه کرد: زمانی ایران در حوزه اقتصاد درست حرکت می‌کند که آمریکا اقدام به حذف فیزیکی افرادی نظیر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد کرد.

به گفته عبدالملکی؛ در حال حاضر ۴۰ میلیون نیروی کار در ایران وجود دارد که باید در سال‌های آینده بر تعداد آن افزوده شود.

عضو هییت علمی دانشگاه امام صادق (ع) خاطر نشان کرد: ایران برای داشتن اقتصاد قوی در جهان تمام زیر ساخت های لازم را در اختیار دارد؛ اما موتور محرک اقتصاد خراب است و اقتصاد مقاومتی بر تعمیر این موتور تاکید دارد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و جبهه علمی سه ضلع مثلث داشتن یک اقتصاد موفق در کشور است.

عبدالملکی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی در جبهه فرهنگی باید تبدیل به یک گفتمان و فرهنگ در کشور شود. همچنین در جبهه سیاسی باید اقتصاد مقاومتی از مسئولان مطالبه شود.

این کارشناسی حوزه اقتصادی با تاکید بر تربیت اقتصادی بیان کرد: زنان انقلابی به دلیل نوع ارتباطی که با فرزندان دارند؛ تربیت اقتصادی را بیشتر و بهتر در خانواده‌ها اجرا می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بد مدیریت کردن خانواده در حوزه مصرف یکی از بحران‌های مهم حال حاضر کشور در زمان تحریم‌ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060055

وب گردی

وب گردی