برگزاری ۸۱ همایش و نشست تقریبی در دهه فجر انقلاب اسلامی

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در دهه فجر ۸۱ نشست و‌ همایش تقریبی در حوزه‌ وحدت و‌ تقریب در سطح مراکز آموزش عالی، مساجد و‌ مدارس اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رئیس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دهه فجر در نشست خبری که امروز 15 بهمن ماه در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: پیامبر اعظم (ص) حکومت اسلامی را در جهان تأسیس کرد. این حکومت بر مبنای وحی و‌سنت نبوی در مدینه تأسیس شد و پیامبر بعد از اینکه در تقابل با کفر گام‌هایی را برداشته و با فرهنگسازی جمعی را همراه خود ساختند در گام بعدی حکومت اسلامی را تأسیس کردند.

وی با بیان اینکه این آموزه که از پیامبر (ص) برای ما به ارث رسیده در دوران انقلاب اسلامی توسط امام‌ خمینی (ره) محقق شد، افزود:‌ قانون اساسی مبتنی بر ولایت فقیه راه‌اندازی شد که این تأسیس انقلابی ریشه در توکل و اعتماد حضرت امام (ره) به خداوند داشت.

حجت‌الاسلام شهریاری گفت: امام راحل به دلیل اتصال به قدرت اقتدار الهی از هیچ چیزی در دوران زندگی‌ واهمه نداشتند و این امر موجب شد ایشان قدرتی در خود احساس کنند که به وسیله آن نظام سلطه شاهنشاهی را سرکوب کردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) یک شخصیت علمی و معنوی مقتدری بودند که پس از ورود به ایران با جملات کوبنده حس قدرت را به مردم نیز منتقل کرد تا جایی که آن ملت هم حس کرد با وجود نداشتن ابزارهای قدرت نظام سلطه را سرکوب کند، گفت: ۴۱ سال پیش نظام جمهوری اسلامی با تأکید بر مردم سالاری دینی تأسیس شد که این نظام ‌جمهوریت را به اسلامیت پیوند زد و موجب شد تا با رشادت‌های شهدا و مردم امروز مرزهای انقلاب اسلامی را به لبه کشور اشغالگر قدس برسانیم.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه اکنون مرزهای دفاعی خود را نه در خرمشهر بلکه در لبنان و‌ حزب‌الله شکل دادیم، افزود: این همان چیزی است که باعث تقابل استکبار با ما شده است. استکبار در تلاش است از توسعه انقلاب و اسلام جلوگیری کند اما ایران اسلامی نه تنها در مرزهای خود بلکه در کشورهای منطقه نیز اثرگذاشته است. این امر در حالی است که دشمنان ما سعی دارند این روزها به خود هویت بخشند.

رئیس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دهه فجر با بیان اینکه انقلاب اسلامی‌ موجب شد که افرادی مثل قاسم سلیمانی اقتدار کسب کرده و‌ با شجاعت در برابر دشمنان ایستادگی کنند، تصریح کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی نشانگر مکتب و راه مستدامی است که در آن انسان‌هایی تربیت می‌شوند که در برابر استکبار جهانی حاضرند اقتدامات سخت و‌ نرم دشمن را تخریب و در برابر آن‌ها ایستادگی کنند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های کارگروه تقریب مذاهب دهه فجر گفت: این برنامه‌ها در ۵ محور طراحی شدند که یکی از محورها این است که روز ۲۲ بهمن معماری جدیدی را برای مجمع تقریب مذاهب اسلامی عرضه می‌کنیم و در این معماری جدید بیانیه گام دوم در حوزه بین‌الملل را برای نظام‌جمهوری اسلامی رونمایی می‌کنیم که سرفصل‌های آن‌ نشانگر اقداماتی است که باید در چهل سال آینده محقق شود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به اقدامات میدانی در این زمینه اشاره کرد و افزود: در دهه فجر ۸۱ نشست و‌ همایش تقریبی در حوزه‌ وحدت و‌ تقریب در سطح مراکز آموزش عالی، مساجد و‌ مدارس اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام شهریاری با بیان اینکه اگر ما داعیه دار وحدت جهان اسلام‌ هستیم باید آن را در عمل نشان دهیم گفت: رهبری بیانیه گام دوم را صادر کردند. ما برای اینکه نشان دهیم به منظور تحقق آن در حال برنامه‌ریزی هستیم، ۱۹ نشست‌ را تدارک دیده‌ایم تا اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را تبیین کنیم. همچنین با توجه به اینکه می‌خواهیم‌ دارای ملت اسلامی باشیم کردارها و رفتارها و‌ سبک زندگی اسلامی ایرانی را طراحی‌ و در مراکز فرهنگی تبیین‌کرده‌ایم. بر همین اساس در دهه فجر ۱۴ کارگاه تخصصی برای تبیین چگونگی زندگی اسلامی برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر ۲ کانون‌ دانشجویی تقریب مذاهب با هدف پیشگیری از اختلافات مذهبی که منجر به مشاجره کلامی یا فیزیکی می‌شود، برپا خواهد شد، گفت: این کانون‌ها در استان‌های گلستان، کرمانشاه، کردستان، خراسان، بوشهر، سیستان‌و‌بلوچستان، هرمزگان و‌ فارس پیش‌بینی شده است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ۲۴ مبلغ تقریبی به ۱۲ استان اعزام شدند، تصریح کرد: در این ایام ۵۵ محفل قرآنی نیز برگزار می‌شود. همچنین ما هر ساله از افرادی که در حوزه تقریب فعالیت دارند به عنوان شخصیت‌های برجسته تکریم می‌کنیم که امسال ۱۰ شخصیت مورد تحلیل قرار می‌گیرند.

رئیس کمیته تقریب مذاهب اسلامی دهه فجر تجلیل از خانواده شهدای انقلاب اسلامی نیز از دیگر برنامه‌های تقریب مذاهب در دهه فجر دانست و گفت: با همکاری بنیاد شهید به منظور تجلیل از مقام شهدا در مزار شهدا در ۱۱ استان حضور یافته و غبارزوبی مزار شهدا را در دستور کار قرار داده‌ایم و در یوم‌الله ۲۲ بهمن هم کنار هم‌حضور می‌یابیم. علاوه بر این، نشان وحدت اسلامی هم تأسیس می‌کنیم و افرادی در حوزه‌های تبلیغ‌و‌ترویج تقریب مذاهب اسلامی فعالیت داشتند را مورد تقدیر قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060063

وب گردی

وب گردی