رحیم‌پورازغدی: هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران تحریم نشده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب از ابتدا تحت تحریم‌های سنگین قرار گرفت و هیچ کشوری به اندازه ایران تحریم نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز در دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: از بین رفتن مشروعیت یکی از دلایل فروپاشی هر حکومتی بوده و نظام مشروع مورد قبول مردم است. حکومتهایی مانند رژیم شاه و سعودی توسط کشورهایی مثل انگلیس پس از جنگ جهانی دوم به وجود آمدند، فرهنگ این کشورها توسط انگلیس مورد هجوم قرار گرفته است.

وی افزود: غربی‌ها پذیرفتند هیچ مشروعیتی به معنای مقبولیت، در کشورهای تحت سلطه خود نداشته و همگی منفور هستند.

پور ازغدی در ادامه با تاکید بر انقلاب ایران گفت: ایدئولوژی بعد از انقلاب توانست بحران مشروعیت را به مفهوم مقبولیت حل کند. ایران مشارکت‌های بالایی در این زمینه کسب کرد. ایران اولین رفراندوم را گذاشت و هیچ کشوری چنین کاری نکرده است. ارکان حاکمیتی را برای مردم مطرح کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در کشورهای تحت سلطه آمریکا و ایران پهلوی هیچ مشارکت سیاسی وجود نداشت؛ بنابراین بحران مشروعیت و مشارکت به وجود آمد در نتیجه پهلوی سقوط کرد.

وی تاکید کرد: مشکل سوم در کشورهای تحت سلطه آمریکا، بحران کارآمدی بوده است. در چنین شرایطی دامنه حکومت انحصاری شده مقبولیت پایین آمده و با واقعیات جامعه فاصله خواهد گرفت.

پورازغدی تصریح کرد: حکومتی که نتواند مشکلات خود را حل یا احساس ناکارآمدی در بین مردم تزریق کند، از علت‌های تضعیف حاکمیت‌های برشمرده می‌شود. کشورهای تحت سلطه غرب هیچ کدام کارآمد نبوده‌ و مشکلات بزرگ مدیریت و اقتصادی و اجتماعی دارند.

عضو عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب از ابتدا تحت تحریم‌های سنگین قرار گرفت، هیچ کشوری به اندازه ایران تحریم نشده است.

وی گفت: اگر کسی بگوید قانون اساسی را قبول نداشته باشد خلاف قانون است که در انتخابات شرکت کند. اما هرکسی که قوانین را رعایت کند با اینکه اختلاف نظر یا برنامه متفاوتی داشته باشد کاملا حق یک رقابت آزاد را دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: معیار ارزش‌های انقلاب باید قانون باشد هر کسی به این‌ها اعتقاد دارد می‌تواند کار کند.
وی درباره حمله کشورهای دیگر به ایران گفت: این کار بر اساس نظرات کارشناسان غربی باعث نابودی حمله کنندگان می‌شود.

پور ازغدی تاکید کرد: هویت ملاک دیگری برای براندازی هر حکومتی است که خیلی از حکومت‌ها نمی‌توانند اختلاف بین انواع هویت‌ها را کم کنند که در نتیجه منجر به فروپاشی هر سیستمی می‌شود.
وی اظهار کرد: عملا بعضی کشورها تجزیه شدند و دولت‌ها توانایی ورود ندارند‌ مثل یمن یا لیبی که حکومت واحدی ندارند. آمریکا قصد دارد با داعش به جنگ طالبان برود. این موضوع برای کردستان ایران نیز رخ داد و کشورهایی مثل آمریکا پشت آن بودند که این ماجرا در اوایل انقلاب برطرف شد.
وی گفت: دشمنان دنبال این هستند تا بحران هویتی ایجاد کنند همچنین آن‌ها می‌خواهند از ایران مشروعیت زدایی کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فضای واقعی کشور تشییع پیکر شهید سلیمانی بود اما عده‌ای به دنبال القای ناامیدی در کشور هستند. نمی‌گذاریم حکومت به دست افراد فاسد بیفتد که غرب پرست باشند. فاصله مردم و حکومت نباید به وجود بیاید.

وی گفت: افراد ناکارآمد در حکومت باشند انقلاب سقوط خواهد کرد یعنی بهترین شعارها داده شود اما در عمل کاری انجام نشود چرا باید مردم به این حکومتی اعتماد داشته باشد. کارآمدی با مشروعیت اسلامی ارتباط دارد و فرد ناکارآمد نباید مسئولیتی قبول کند.
رحیم پور ازغدی گفت: کسی که به صورت ناکارآمد مدیریت کند مشروعیت نخواهد داشت. بحران مشارکت نباید به وجود بیاید. حداکثر کسانی که هستند باید در حکومت مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1060065

وب گردی

وب گردی