اکنون وقت قیام جوانان است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مسئله امروز کشور پیشرفت به دست جوانان بوده و اکنون وقت قیام جوانان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محمد قمی عصر امروز سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۹۷ در یازدهمین همایش «عصرانه اندیشگاهی» که به میزبانی پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی دانشگاه آزاد اسلامی درحال برگزاری است، اظهار کرد: مکتب امام خمینی (ره) دستگاهی تحلیلی و شناختی است که فقط با چنین مکتبی می‌توان عمق اندیشه‌های انقلابی را شناخت.

وی افزود: دردها و دغدغه‌هایی که دانش‌آموخته مکتب امام (ره) دارد متفاوت است و اکنون شاهد رستاخیز بزرگی به‌نام انقلاب اسلامی است که گام به چله دوم خود گذاشته است. سرعت تحول اتفاقات در گام دوم بسیار بالاست و دستاوردها بسیار متنوع است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: باید اکنون چنین سوالی مطرح کرد که طبع زمانه چیست و در کدام نقطه از برنامه اجرایی گام دوم قرار گرفته‌ایم. به‌طور مثال امروز مسئله هویت اسلامی و ایرانی از بزرگ‌ترین چالش‌ها به‌شمار می‌رود و شاهد صدمه‌دیدن این اراده و عنصر شده‌ایم.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به لزوم تقویت گفتمان و باور عمومی اجتماعی ایران عنوان کرد: مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر گفتمان‌سازی تبلیغ دارند که باید جوامع اندیشگاهی به چنین موضوعاتی ورود کنند. منظور رهبری معظم از تبلیغ، تفاهم با مردم است.

وی تبلیغ را از مهم‌ترین ابزارهای تحقق مردم‌سالاری دانست و گفت: سوال مهم این است که اکنون مسئله نخست انقلاب اسلامی چیست؟ اندیشکده ها باید دائماً روی این سوال تفکر کنند. اکنون با رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌توان به این نتیجه رسید که اکنون وقت قیام جوانان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: مسئله امروز کشور پیشرفت به دست جوانان است. اگر امروز به برخی اهداف نظام ازجمله اقتصاد مقاومتی محقق نشده، باید اراده و اهتمام اجتماعی را دوباره بررسی کرد.

حجت‌الاسلام قمی خاطرنشان کرد: باید تفکر کنیم که سازوکارهای عریض و طویل دستگاه تبلیغی و فرهنگی کشور تا چه حدی دغدغه‌های مقام معظم رهبری را مرتفع می‌کند. اندیشمندان و فرهیختگان اندیشگاهی روی اولویت اول جمهوری اسلامی تفکر کنند و طرح‌های اولیه خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060071

وب گردی

وب گردی