دانشجویان ایرانی از چین برگشته و در قرنطینه هستند

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: رفت‌وآمد دانشجویان غیر ایرانی حتما باید کنترل شود. اولین دسته دانشجویان ایرانی از چین برگشتند، در قرنطینه هستند و بعد از چک و بررسی، نزد خانواده‌های‌شان می‌روند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجتبی صدیقی در شصت‌وپنجمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور که امروز چهارشنبه در دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار کرد: همکاران ما در روزهای خاص آبان‌ماه و دی‌ماه، فضای دانشگاه‌ها را به‌خوبی مدیریت کردند. البته شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی دوباره مردم را متحد کرد و تاثیر عمیقی بر کشورهای منطقه گذاشت.

وی ادامه داد: جان باختن هموطنان‌مان در کرمان و سانحه هواپیمای اوکراین نیز اتفاقات سختی بود که دی‌ماه تلخی را رقم زدند. مدیریت فضاهای دانشگاهی بعد از سقوط هواپیما، جزو نقاط پرافتخار کارنامه دانشگاه‌هاست.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: امتحانات به‌طور منظم برگزار شد و مسئولان دانشگاه تلاش کردند احساسات دانشجویان به اتفاقات هنجارشکنانه گره نخورد.

صدیقی بیان کرد: در چند ماه اخیر شاهد بهره‌گیری از سامانه سجاد بودیم که نواقص آن تا حد زیادی رفع شد؛ البته هنوز هم نیاز به اصلاح دارد. طرح تشکیل سازمان در استان‌ها و برخی دانشگاه‌ها را پیگیری کردیم. برای جذب منابع مالی در حوزه تغذیه تلاش کرده و ارقام قابل توجهی را جذب کردیم. تا غروب امروز قسط دیگری از یارانه تغذیه به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود.

وی افزود: در حوزه ورزش دانشجویی، فعالیت‌های جدی و خوبی صورت گرفت. حرکت پرشتابی برای افزایش سرانه فضاهای ورزشی دانشجویان انجام شد و اکنون به بیش از 2 متر برای هر نفر رسیده است.

صدیقی یادآور شد: ۲۷ پروژه چمن مصنوعی و کف‌پوش در فضاهای روباز دانشگاه‌ها افتتاح می‌شود. تعداد پروژه‌های چمن مصنوعی در سال ۹۸ با افزایش ۱۹ عددی به ۶۷ پروژه رسیده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تعداد کانون‌های مراکز مشاوره (یاریگران) به ۴۱۷ کانون با ۱۷ هزار و ۷۰۰ عضو رسیده است. امور دانشجویان غیر ایرانی از بخش‌های موفق سازمان بود و از ۱.۸ درصد هدف‌گذاری، بیش از ۱‌.۲ درصد را محقق کرده‌ایم. از ۱۲۹ ملیت در کشور در ۴۳ دانشگاه و مرکز دانشگاهی، دانشجو داریم که در بیش از ۵۰۰ رشته تحصیل می‌کنند‌.

صدیقی دامه داد: شیوه‌نامه انضباطی جدید را با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کردیم. انتقادات زیادی مطرح شد که بیشتر به‌دلیل مطالعه ناقص رخ داد. البته آمادگی کامل برای پذیرش انتقادات را داریم.

وی خاطرنشان کرد: استمرار و توسعه رستوران‌های مکمل از برنامه‌های جدی ماست. طرح آمایش خدمات دانشجویی نیز اجرایی خواهد شد. المپیاد ورزشی با حضور بیش از هفت هزار دانشجوی دختر و پسر در دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان یادآور شد: از امکانات قانونی با کمک بانک‌ها، بخش خصوصی و خیرین برای توسعه و تجهیز خوابگاه‌ها استفاده می‌کنیم. حمایت‌های مالی از تغذیه را تا حد امکان ادامه می‌دهیم و همان‌طور که گفتم امروز آخرین قسط تغذیه واریز می‌شود. طرح سیمای زندگی دانشجویان در بهمن و اسفندماه اجرا می‌شود تا رصدی از حال و هوای دانشجویان داشته باشیم.

صدیقی بیان کرد: باید بهداشت و ایمنی را در حوزه دانشجویی بسیار جدی بگیریم. باید به مشکلات اقتصادی موجود توجه کرده و منابع را به‌صورت بهینه مدیریت کنیم.

صدیقی تاکید کرد: آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا را داریم و دستورالعمل‌های لازم را پیش‌بینی و ابلاغ کرده‌ایم. رفت‌وآمد دانشجویان غیر ایرانی حتما باید کنترل شود. اولین دسته دانشجویان ایرانی از چین برگشتند، در قرنطینه هستند و بعد از چک و بررسی، نزد خانواده‌های‌شان می‌روند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060088

وب گردی

وب گردی