حرکت دانشگاه آزاد روی ریل کارآفرینی و مهارت آموزی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، با رویکرد دانشگاهی کارآفرین و مهارت آموزی دانشجویان حرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از میانه، عزیز جوانپور در هشتمین شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی (رؤسای واحدهای دانشگاهی) به میزبانی واحد میانه با اشاره به زلزله اخیر شهرستان استان اظهار کرد: براساس گزارش های ارسالی به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، سهم استان در این امر، ساخت 56 واحد مسکونی با محوریت قرارگاه جهادی استان آذربایجان شرقی به نمایندگی و مسئولیت دکتر جبار بشیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میانه (قرارگاه فرعی) خواهد بود.

وی افزود: همه واحدهای دانشگاهی استان، مؤظف هستند در این حرکت انسان دوستانه و خداپسندانه با تخصیص بودجه ای به مبلغ 200 میلیون ریال(به ازای هر واحد دانشگاهی) مشارکت کنند تا در فصل سازندگی استارت این کار زده شده و به این امر مهم جامه عمل بپوشانیم.

جوانپور در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله اختیارات نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و امورات آن اشاره کرد و گفت: منبعد بحث مساجد واحدها و نمازخانه ها، اعم از سخت افزاری و نرم افزاری، ائمه جماعت و مبلغین، کلیه امور مرتبط با دروس معارف اسلامی، برنامه ریزی آموزشی، تربیتی، گروه ها و اعضای هیأت علمی، هم اندیشی و دانش افزایی استادان، کلیه فعالیت های زیارتی، عمره و عتبات دانشگاهیان، امور هیأت های مذهبی دانشجویی و استادان و جشن های ازدواج دانشجویی نیز با مسئولیت و محوریت اصلی نهاد رهبری خواهد بود و از طریق این نهاد صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی، با رویکرد دانشگاهی کارآفرین و مهارت آموزی دانشجویان، مسئله محور بودن پایان نامه ها حرکت خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه، مهارت آموزی دانشجویان در تمامی رشته ها، باید در اولویت ها و برنامه های اصلی همه واحدهای دانشگاهی استان قرار گیرد بیان کرد: مهارت آموزی دانشجویان برای کلیه رشته های فنی و غیرفنی در دانشگاه آزاد اسلامی از اهمیت بالای برخوردار بوده و نباید فارغ التخصیل بدون مهارت و بدون دانش فنی تربیت داده و به جامعه تحویل دهیم.

جوانپور، استقاده بهینه از امول دانشگاه را بسیار با اهمیت دانست و عنوان کرد: رعایت آیین نامه ها و مقررات دانشگاه آزاد اسلامی از ضروریات بوده و وظیفه تک تک ماست که از آن تبعیت کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی، در انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد و در اختیار قرار دادن هرگونه امکانات، فضا و محیط های دانشگاهی برای کاندیداها منع شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، جذب حداکثری دانشجو برای کلیه واحدهای دانشگاهی استان با انگیزش بیشر و همچنین افزایش کیفیت آموزشی برای نیمسال دوم 99-98 و مهر ماه سال آینده را خواستار شد.

در ادامه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، ادعیه ائمه معصومین (ع) را از معارف اسلامی دانسته و آن را سخن گفتن با خدا عنوان کرد و گفت: دعاهای ائمه معصومین در قالب معارف توحیدی برای ما آورده شده است و از جمله این مضمون ها، توجه به ذات اقدس الهی و نعمت های اوست.

حجت الاسلام امیر ابراهیم زاده تأکید کرد: انسان باید گذشته خود را به یاد بیاورد که قبلاً در کجا بوده و اکنون در چه جایگاهی قرار دارد و از کجا آمده و به کجا خواهد رفت.

وی خاطر نشان کرد: هر انسانی باید در خود تحولی ایجاد کند؛ در بحث مادیات به طبقه پایین و در معنویات نیز به طبقات بالا بنگرد و با خود بگوید که خداوندا، این عزت از توست و من نمی توانم فزونی نعمت های تو را بشمارم.

ابراهیم زاده در مورد کمک های نوع دوستانه به زلزله زدگان اخیر شهرستان های میانه و سراب بیان کرد: در بحث زلزله اخیر، رؤسای واحدهای دانشگاهی استان، بایستی با تشکیل دادن تشکل ها و کانون ها و احیاء کردن آنها، جدیت خاصی نشان دهند تا با همیاری و تلاش بیشتر به یاری هم نوعان خود بشتابیم.

در ادامه جلسه، هر کدام از شوراهای تخصصی و رؤسای واحد های دانشگاهی استان به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود در زمینه ها و موضوعات مختلف پرداختند.

در حاشیه این جلسه، مسئولان استانی و رؤسای واحدهای دانشگاه، از امکانات و فضاهای مختلف آموزشی و رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه بازدید کردند.

هشتمین شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی (رؤسای واحدهای دانشگاهی) با حضور مسئولان و رؤسای واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در سالن اجلاس مجتمع آموزشی و تحصیلات تکمیلی (سایت شماره دو) دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1060121

وب گردی

وب گردی