تألیف ۱۱ کتاب بومی سازی شده علوم انسانی در دانشگاه آزاد نجف‌آباد

مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد از تألیف ۱۱ کتاب بومی سازی شده در راستای تعالی علوم انسانی خبرداد.

راعی مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این هیئت در حوزه تعالی علوم انسانی اظهارکرد: هیئت اندیشه ورز واحد نجف آباد با 11 عضو، متشکل از دانشکده‌های علوم انسانی، حقوق، الهیات و معارف اسلامی و شهرسازی و معماری، فعالیت خود را از مهرماه سال جاری آغاز کرد.

وی افزود: جلسات هفتگی هیئت اندیشه ورز با حضور اعضا، نوید بخش آینده روشن در حوزه تعالی علوم انسانی است؛ به طوری که با گذشت 4ماه از تشکیل این هیئت، شاهد اقدامات و فعالیت‌های خوبی در راستای تعالی، حکمی سازی و بروز رسانی علوم انسانی بوده‎ایم.

راعی ادامه داد: راه اندازی نشریه «تعالی بخشی علوم انسانی و هنر»، اولین گام هیئت اندیشه ورز واحد نجف آباد بود که پرونده آن به مرحله نهایی رسیده است؛ نامه نگاری‌های مربوط به تاسیس این نشریه به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای اخذ مجوز انجام خواهد شد.

مسئول هیئت اندیشه ورز واحد نجف آباد گفت: توجیه سازی و تبیین طرح توجیهی راه اندازی دانشکده «کارآفرینی»، دومین اقدامی بود که هیئت اندیشه ورز واحد نجف آباد طی این مدت انجام داد. پلن این دانشکده به طور کامل آماده شده و هفته گذشته به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کردیم.

وی درباره فعالیت‌های هیئت اندیشه ورز واحد نجف آباد در حوزه تالیف کتاب درسی گفت: تالیف و ترجمه کتب درسی جزو هفت راهبردی بود که سازمان مرکزی در اختیار هیئت‌های اندیشه ورز قرار داده بود که سهم هیئت اندیشه ورز واحد نجف آباد، تالیف و ترجمه دو کتاب بود؛ اما توانستیم با همکاری اعضای هیئت اندیشه ورز، 11 عنوان کتاب در حوزه علوم انسانی را تالیف کنیم که این کتاب‌ها یا به عنوان مرجع درسی مورد استفاده قرار بگیرند و یا مرجع علمی برای مراجعات باشند.

راعی اضافه کرد: این 11 عنوان کتاب براساس تعالی بخشی حوزه علوم انسانی و هنر طراحی شده است؛ فارغ از موضوعات مرتبط با بودجه بندی، اعضای هیئت اندیشه ورز فعالیت‌های خود را در زمینه تالیف و ترجمه کتاب‌های بیشتر ادامه خواهند داد. همچنین از این کتاب‌ها برای برای تدریس در اختیار استادان قرار خواهد گرفت.

وی توانمندسازی استادان‌علوم انسانی را چهارمین برنامه هیئت اندیشه ورز واحد نجف آباد دانست و تاکید کرد: نزدیک به 100 استادعلوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد فعالیت دارند که 10 الی 12 برنامه برای توانمندسازی آن‌ها تدوین شده است. این برنامه به دو صورت توانمندسازی مستقیم و غیرمستقیم طراحی شده که شامل برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست و توسعه ارتباطات علمی میان استادان در سراسر کشور می‌شود. بخشی از این برنامه‌ها در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مسئول هیئت اندیشه ورز واحد نجف آباد در پایان خاطرنشان کرد: مجله علمی «فقه و حقوق بشر» نیز طراحی شده است که البته برخی اشکالات آن باید برطرف شود؛ همچنین مجله «معماری و شهرسازی فردا» جزو مجلاتی است که در آینده نزدیک منتشر خواهد شد. به طور کلی هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در حوزه تالیف کتاب، توانمندسازی استادان و راه اندازی دانشکده‌های موضوعی، فعالیت‌های خوبی را داشته است که ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060129

وب گردی

وب گردی