جولان موتورسیکلت‌های فرسوده در تهران/عدم مدیریت حمل‌ونقل ۶۰۰۰ موتورسیکلت

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌ها درتهران ۸ برابر خودروها آلودگی تولید می‌کنند، گفت: عدم مدیریت موتورسیکلت‌ها در پایتخت دردسرساز شده‌است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران دربارهٔ آلودگی ناشی از تردد موتورسیکلت‌ها گفت: یکی از مشکلات شهر تهران که باعث آلودگی هوا و ترافیک می‌شود، عدم مدیریت در حمل و نقل موتورسیکلت‌ها است که این موضوع سبب دردسر در پایتخت شده‌است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار موتورسیکلت در سطح شهر تهران شماره گذاری شده‌است، گفت: اغلب این موتورسیکلت‌ها فرسوده هستند و هر موتورسیکلت بین ۷ تا ۸ برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می‌کند، لذا نباید در کنار فرهنگسازی برای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات موتورسیکلت، از مناسب سازی این وسیله نقلیه غافل شویم.

عضو شورای شهر تهران افزود: در بسیاری از کشورها مسئله رفت و آمد موتورسیکلت‌های فرسوده را محدود کرده‌اند و مالیات کلانی برای آن تعیین شده‌است.

فراهانی با تأکید براینکه فرهنگ موتورسواری به نحو مناسبی در سطح شهر تهران ترویج نشده‌است، گفت: به همین دلیل شاهد تجاوز موتورسیکلت‌ها به حریم پیاده‌روها، حرکات نمایشی در سطح معابر و عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی موتورسواران هستیم.

وی افزود: تردد در جهت مخالف خیابان‌های یک طرفه و استفاده نکردن از کلاه ایمنی نیز از جمله خطراتی است که در درجه اول امنیت خود این عزیزان را به خطر می‌اندازد. از این رو کمپین «موتورسوار خوب» در راستای فرهنگسازی با تضمین تداوم فعالیتش می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهروندان و مردم نشان داده‌اند در مواردی که روی فرهنگسازی تمرکز صورت می‌گیرد، تاثیرپذیر هستند، گفت: در گذشته با تبلیغ برای کمربند ایمنی این امر در جامعه نهادینه شد، حال امیدواریم با ترویج «کمپین موتورسوار خوب» که توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ایجاد شده‌است، رفتارهای صحیح موتورسواری جایگزین رفتارهای غلط گذشته شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1060131

وب گردی

وب گردی