اولین رویداد تخصصی زنان در صنعت فضایی ایران

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از برگزاری نخستین رویداد تخصصی زنان در صنعت فضایی ایران، مقارن با ایام خجسته میلاد حضرت زهرا(س) خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از برگزاری نخستین رویداد تخصصی زنان در صنعت فضایی ایران، مقارن با ایام خجسته میلاد حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: عرصه فضایی کشور نیازمند بهره‌مندی موثرتر از توان علمی زنان دانشمند و متخصص کشور است و از این رو، این رویداد با شعار محوری "زنان سرزمینمان را باور کنیم"، در ۲۷ بهمن سال‌جاری، در محل پژوهشگاه فضایی ایران برگزار خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به هدف برگزاری این رویداد که نشان دادن نقش ارزشمند و موثر زنان متخصص در توسعه فضایی کشور است، گفت: زنان ایرانی در بسیاری از عرصه‌های علم و فناوری و صنایع کشور فعال بوده و نقش به‌سزایی در پیشرفت امور دارند. از این رو، این رویداد درصدد نشان دادن بخشی از فعالیت‌های زنان سرزمینمان در صنعت فضایی و تاثیر آن در توسعه این صنایع است تا امکان بهره‌گیری موثرتر از این توان تخصصی فراهم شود.

صمیمی با تاکید بر مشارکت حداکثری همه بازیگران بخش فضایی کشور در برگزاری این رویداد افزود: سعی شده تا زمینه حضور نمایندگان بخش‌های مختلف فضایی کشور در این رویداد فراهم شود و در این راستا، بانوان متخصص از پژوهشگاه فضایی ایران، سازمان فضایی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف، و صاایران در این رویداد حضور داشته و به ارائه فعالیت‌های خود خواهند پرداخت.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران محورهای موضوعی مطرح در این رویداد را شامل سه محور (نقش بانوان در مدیریت و راهبری پروژه‌های ماهواره‌ای، تجربیات تخصصی بانوان در توسعه فناوری و خدمات فضایی و چالش‌ها و فرصت‌های زنان در حوزه فضایی کشور) است.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: یکی از برنامه‌های مهم این رویداد، تقدیر از همسران شهدای گرانقدر پژوهشگاه فضایی ایران خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060145

وب گردی

وب گردی