گزینش باید با عمق نگری دقت و مطالبه گری را دنبال کند

رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: گزینش باید با عمق نگری، بروز رسانی، دقت و مطالبه گری کار خود را دنبال کند تا افراد سلیم النفس و نخبه به عنوان اساتید وارد دانشگاه شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید مجید موسوی مشاور ریاست و رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه و تکریم مدیر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، گفت: ایام الله دهه فجر به فرموده امام راحل انفجار نور بود، چرا که با پیروزی انقلاب اسلامی پس از 2500 سال سلطنت، حکومت اسلامی طلایه داری ایران را برعهده گرفت. پیروزی انقلاب اسلامی نورانیتی را در میان مردم مسلمان ایران و حتی تمام آزادی خواهان جهان پخش کرد.

وی با اشاره به جانفشانی شهدای انقلاب اسلامی برای پیروزی ملت در برابر طاغوت، گفت: بیشترین شکنجه ها و ضرب و شتم ها توسط حکومت طاغوت که دست نشانده استکبار جهانی و کشورهای غربی و دشمنان اسلام بود علیه این عزیزان انجام شد، اما آن ها ذره ای از آرمان های خود دست نکشیدند.

رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور به یک کشتی شبیه است، گفت: همه اعضای خانواده این دانشگاه باید برای رسیدن به مقصد تلاش کنند و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در این بین از جمله فعال ترین اعضا هستند.

وی افزود: توکل، توسل، ایمان، اخلاص و تقوای مثال زدنی حضرت امام خمینی (ره) پشتوانه های اساسی ایشان در شکل گیری نهضت و تداوم آن تا پیروزی انقلاب اسلامی بود.

موسوی با اشاره به عملیات جنایت آمیز و بزدلانه آمریکایی ها در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: شهید سلیمانی به عنوان یک مجاهد فی سبیل الله بیش از چهل سال با سختی های فراوان به مبارزه علیه دشمنان و حمایت از مردم کشور و مسلمانان و مظلومان جهان پرداختند.

رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان سیدالشهدای مقاومت با ساماندهی نیروهای مقاومت در کشورهای منطقه توانست آزادی خواهان جهان اسلام را منسجم نماید. درایت این شهید بزرگوار باعث شد تا طرح شوم خاورمیانه بزرگ در منطقه بی اثر شود و برنامه ریزی های دولت های مستکبر علیه انقلاب اسلامی نقش بر آب شد.

موسوی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها فکر می کردند با ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی می توانند به گفتمان و محور مقاومت ضربه سهمگینی وارد کنند، اما نمی دانستند خون پاک این شهید و همراهان وی جان تازه ای را به این نهضت و جبهه مقاومت دمید و باعث رستاخیزی در میان آزادی خواهان شد.

مشاور ریاست و رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر درایت مقام معظم رهبری (مدظلعه العالی) بر شکل گیری مدیریت جدید در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نهادی مهم، اثرگذار، عمیق و گسترده در کشور و منطقه به شمار می آید، مقام معظم رهبری افق های جدیدی را برای تحول در این بازوی توانمند علمی کشور ترسیم کردند.دانشگاه آزاد اسلامی در یک مسیر جدید انقلابی و اسلامی که در شان و تراز انقلاب اسلامی باشد در حال حرکت است و این نهاد عظیم در دست نیروهای انقلابی و ارزشی قرار گرفته است.

موسوی افزود: امیدواریم با استمرار و تلاش مجاهدانه کادر فعال در دانشگاه آزاد اسلامی بتوانیم به منویات مهم رهبری معظم جامه عمل بپوشانیم و دانشگاه را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: پیشرفت های علمی و توسعه فنی دانشگاه آزاد اسلامی در کنار جنبش های نرم افزاری و توسعه فرهنگی می تواند زمینه ساز پیشرفت کشور را رقم زده و به عنوان الگویی برای سایر دانشگاه های کشور و جهان تبدیل شود.

وی ادامه داد: امروزه هر کشوری که بخواهد روی پای خود بایستد و پیشرفت کند باید علما و دانشمندان بزرگ و توانمندی را تربیت کند و این موضوع زمینه های تاریخی عمیقی دارد.

موسوی گفت: امروز برای همه عرصه های علمی، اساتید و دانشمندان تراز اولی را در کشور داریم که در دنیا کم نظیر هستند و مدیریت کلان دانشگاه آزاد اسلامی در دست اساتید بزرگی چون دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی است که از دانشمندان به حق و توانمند کشور محسوب می شوند که در تقوا، جهاد و انقلابی گری نیز سرآمد هستند.

وی اظهار کرد: سایر اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید بتوانند با حفظ و ارتقای روحیات جهادی، ارزشی و انقلابی رسالت خود را در این دانشگاه بزرگ ایفا کنند تا جوانان و فرزندان ایران اسلامی با امیدواری، تخصص و تربیت زمینه تحول و پیشرفت کشور را فراهم سازند.

رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جایگاه مهم گزینش، حراست و بازرسی در نهادهای مختلف خاطرنشان کرد:گزینش باید با عمق نگری، بروز رسانی، دقت و مطالبه گری کار خود را دنبال کند تا افراد سلیم النفس و نخبگان به عنوان اساتید وارد دانشگاه شوند و زمینه تهذیب نفس فرزندان ایران زمین محقق شود.

وی عنوان کرد: گزینش می تواند با فراگیری تمام تکنیک های روز و ارزیابی در حوزه های مختلف زمینه جذب اساتید متخصص و انقلابی را در دانشگاه فراهم سازد و به شکل گیری سیستم آموزشی انقلابی و تاثیرگذار کمک شایانی کند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اهتمام ویژه مقام معظم رهبری در بحث گزینش و انتخاب مسئولان تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشترین توجه را به تربیت نیروهای توانمند و مکتبی و اعتقادی دارد و مفتخریم که امام راحل پایه گذار اصلی گزینش در جمهوری اسلامی محسوب می شوند.

در پایان این مراسم از زحمات عباسعلی موسایی قدردانی و محمود مالکی امین به عنوان مدیر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان منصوب شد.

همچنین پیش از آغاز این مراسم مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی، هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و روسای واحدهای دانشگاهی استان کرمان با حضور در محل گلزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با آرمان های این شهدا تجدید بیعت کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1060148

وب گردی

وب گردی