خدمت به قرآن و عترت از ارزشمندترین افتخارات معنوی و فرهنگی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره هنر وادبیات دینی و پژوهشی قرآن وعترت دانشگاه آزاد اسلامی، میزبانی واحد کرج در این جشنواره را از افتخارات مهم این دانشگاه برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره هنر وادبیات دینی و پژوهشی قرآن وعترت دانشگاه آزاد اسلامی و تقدیر از نفرات برگزیده که در واحد کرج برگزار شد، محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج ضمن خیرمقدم به میهمانان، میزبانی این واحد دانشگاهی در برگزاری این رویداد مهم قرآنی و فرهنگی را محفلی پرخیر و پرنور و برگ زرینی در صفحه افتخارات این دانشگاه عنوان کرد.

در ابتدای مراسم محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: مایه فخر و افتخار است که در چنین برهه ای از زمان و در چنین فضایی روحانی زندگی کرده و تنفس می کنیم.

برهانی فر با تعریفی از مطلوبیت و نسبی بودن آن گفت: برای به دست آوردن مطلوبیت کنونی جامعه باید آن را با قبل مقایسه کنیم و به بیان دیگر برای به دست آوردن مطلوبیت کنونی، بایستی به ترسیم وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب بپردازیم.

وی با مقایسه وضعیت فعلی فرهنگی و اسلامی کشور با پیش از انقلاب اسلامی تصریح کرد: وضعیت موجود در مقایسه با پیش از انقلاب، نمای روشنی از مطلوبیت فرهنگی و دینی را در فضای کنونی کشور نمایان می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با اشاره به وجود نقدهای فراوان در جامعه بویژه در فضای مجازی تصریح کرد: در حال حاضر به فضل الهی آزادی بیان در کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است و در زمینه های علمی، تکنولوژیکی، فرهنگی و ... نیز به دستاوردهای ارزشمندی رسیده ایم که نسبت به گذشته مطلوبتر و البته در مقایسه با آینده کافی نیست.

برهانی فر با اشاره به اینکه خدمت به قرآن، از ارزشمندترین خدمات و افتخارات و اقدامات فرهنگی در جامعه است گفت: با استقبال شایسته ای که از بیست و چهارمین جشنواره هنر وادبیات دینی و پژوهشی قرآن وعترت دانشگاه آزاد اسلامی شد و با توجه به تعداد و کیفیت آثار ارسالی به این جشنواره، خداوند را شاکریم که از برکت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، چنین استعدادها و توانمندی های قرآنی، ادبی، دینی و هنری ارزشمندی در میان دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و امیدواریم قلوب همه ما دائما با نور قرآن و عترت روشن گردد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر عبدالمجید طالب تاش رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولین فرهنگی و قرآنی دانشگاهی و استانی در سالن اجتماعات شهید مطهری واحد کرج برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1060149

وب گردی

وب گردی