دانشگاه رکن توسعه کشور است

معاون توسعه منابع و مدیریت استانداری هرمزگان، دانشگاه ها را رکن توسعه کشور خواند و گفت: «برای این توسعه کشور دانشگاه‌ها باید پتانسیل خود را بکار گیرند که دانشگاه آزاد اسلامی هم باید با توجه به ظرفیتش سهم بزرگی در این مهم داشته باشد.»

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، نازنین شیبانی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان خواستار توسعه رشته های مورد نیاز صنایع استان در دانشگاه شد و گفت: ظرفیت های بزرگ صنایع استان به عنوان قطب نفت، گاز، فولاد وآومینیوم و... در کنار بنادر تجاری بزرگ شهید رجایی و باهنر و مناطق آزاد قشم و کیش ظرفیت بزرگی را برای توسعه ایجاد نموده است که باید دانشگاه ها به عنوان رکن علمی و پژوهشی کشور به آن ورود کنند.

وی جذب فارغ التحصیلان بومی را در صنایع استان یکی از نیازهای مبرم جهت ایجاد اشتغال و بومی سازی برنامه های توسعه دانشت و افزود:« بدون شک نیروهای ماندگار و با تجربه در استان می توانند در توسعه استان نقش موثر تری داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این دیدار با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به توانمندی های موجود در این دانشگاه گفت: وجود اعضای هیات علمی مجرب،رشته های متنوع ، امکانات آموزشی، پژوهشی،آزمایشگاهی، کارگاهی، لابراتواری و... ، فضاهای مناسب و در دسترس می تواند نقش مهمی در توسعه استان داشته باشد.

احسان کامرانی، پایش رشته های تحصیلی و منطبق سازی آن بر اساس نیاز هر منطقه را از اولویت های اصلی و در حال پیگیری این دانشگاه دانست و افزود: « شناسایی نیازهای صنایع، سازمان ها و منطقه و سپس پایش رشته های مورد نیاز در دستور کار قرار دارد که توسط معاونان آموزشی و سپس شورای پایش در حال پیگیری و انجام است.»

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری استانداری هرمزگان و شناخت بیشتر نیازهای آموزشی، پژوهشی و... استان ، دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به دلیل داشتن توانا یی ها بالا خدمات قابل ملاحظه ایی را در حوزه های مختلف ارائه کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1060157

وب گردی

وب گردی