عرضه بومی پانسمان EB برای نخستین بار در کشور/ تکیه‌ بر علوم دانش‌بنیان رویکرد اقتصاد مقاومتی است

متخصص و محقق حوزه بیولوژیکی کشور با تأکید بر لزوم واکنش سریع به حملات دشمن گفت: نظام سلطه، پانسمان EB را نیز تحریم کرده که با فعالیت بسیجیان با تولید پانسمان EB، تولیدات به‌زودی به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پروفسور علی کرمی عصر امروز در همایش ملی اقتصاد مقاومتی در گیلان در دانشگاه پیام نور مرکز رشت با تأکید بر نگاه مستقل در حوزه اقتصادی اظهار کرد: آمریکا خود اعتراف می‌کند تحمیل فشار اقتصادی آن‌ها بر ایران بی‌سابقه است و از سوی دیگر هوشمندی رهبر معظم انقلاب به ارائه راهکار اقتصاد مقاومتی، دنیا را متحیر کرده است.

وی با بیان اینکه باگذشت 41 سال از انقلاب اسلامی باوجود همه هجوم‌ها، انقلاب باقدرت ایستاده است، گفت: ایران اسلامی در حوزه نانو رتبه چهار دنیا و یک منطقه را کسب کرده و این موضوع بسیار قابل‌تحسین است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله کشور با تأکید بر اینکه سلطه گران علاوه بر تحریم‌های مختلف، علم را نیز تحریم کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی، بسیجیان علمی را در آزمایشگاهی قرار داده و با بومی کردن علوم و برون‌گرا کردن آن،گامی بزرگ در پیشرفت‌های علمی برداشتیم.

وی با بیان اینکه با تکیه و تولید غذای حلال و صدور آن به کشورها، سبک زندگی اسلامی به کشورهای دیگر صادر می‌شود، افزود: مردمی کردن و تکیه‌بر علوم دانش‌بنیان از رویکردهای اساسی اقتصاد مقاومتی است.

متخصص و محقق حوزه بیولوژیکی کشور، سپاه قدس گیلان را از افتخارات سپاه کشور عنوان کرد و گفت: رئیس قوه قضائیه گفته که دستان مفسدین را از کتف قطع خواهیم کرد ه در این راستا بزرگ‌ترین واردکنندگان ذرت، سویا و کلزا حاوی مواد تراریخته شناسایی‌شده‌اند.

وی با تأکید بر لزوم واکنش سریع به حملات دشمن بیان کرد: نظام سلطه، پانسمان EB را نیز تحریم کرده که با فعالیت بسیجیان با تولید پانسمان EB، تولیدات به‌زودی به بازار عرضه‌شده و این نقشه دشمن نیز نقش بر آب خواهد شد.

کرمی همسویی وزارت خارجه با تفکرات اقتصاد مقاومتی را لازم و ضروری دانست و بیان کرد: فاکتور هشت از مواردی بود که فرانسه خونی آلوده به ایدز را به کشور ما فرستاد و بسیاری از کودکانمان آلوده شدند که هنوز در مجامع بین‌المللی دنبال گرفتن حق این کودکان مظلوم هستیم.

متخصص و محقق حوزه بیولوژیکی کشور با تأکید بر لزوم اصلاح نظام آموزشی خاطرنشان کرد: شیوه‌های اقتصاد مقاومتی و مفاد آن باید به‌عنوان سرفصل نظام آموزشی قرار بگیرد تا دانشجویان به‌صورت دقیق با آن آشنا شوند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مردم محور بسیار مهم بوده اما از آن غفلت شده است، تصریح کرد: باید زندگی مدیران کشور، جهادی بوده و سبک زندگی آنان باید ایرانی اسلامی شود و معتقدیم تا مجلس اصلاح نشود، دولت نیز اصلاح نخواهد شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با اظهار تأسف از شیوه بانکداری در ایران بیان کرد: کارخانه‌داران با پرداخت سود ۲۴ درصد چگونه می‌تواند سرپا بمانند، لذا اصلاح نظام بانکی بیش‌ازپیش لازم و ضروری است.

مدرس و محقق پدافند غیرعامل در زمینه تهدیدات نوین زیستی با اشاره به وجود ظرفیت تحول در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اشتغال، لجستیک در گیلان تصریح کرد: گفتمان سازی و مشارکت همگانی در اقتصاد مقاومتی، ظرفیت و کارکردهای بسیج سازندگی و سایر اقشار از مقوله‌های مهمی است که باید به آن توجه ویژه کرد‌.

کرمی با اشاره به ابلاغ بیانیه‌های کلی اقتصاد مقاومتی رهبری معظم نظام گفت: بهره‌برداری از توان عظیم بسیج مردمی، جهت توسعه و فرهنگ اقتصاد مقاومتی و اجرای منویات مقام معظم رهبری در اجرای فرمان اقتصاد مقاومتی در کشور بسیار مهم و حائز اهمیت است.

متخصص و محقق حوزه بیولوژیکی کشور با انتقاد از اینکه معمولاً طرح‌ها در کشور ما مشمول زمان شده و به فراموشی سپرده می‌شود، افزود: رهبری به مسؤولان اعلام کرده‌اند که در اقتصاد، از بسیج و بسیجیان استفاده شود که بسیج کارآفرینی،گامی بود در راستای تولید و اشتغال آفرینی که بسیار مهم و تأثیر گزار بوده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با بیان اینکه بسیج ظرفیتی بزرگ در راستای فعالیت برای سازندگی است، بیان کرد: کمرنگ شدن اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در بین برنامه‌های دیگر و عدم همکاری و پشتیبانی جدی نهادهای دولتی از ظرفیت بسیج از موانع و راهکارهای استفاده از ظرفیت بسیج در اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

کرمی بروکراسی اداری و توجه نبودن برخی مدیران نسبت به اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی را از دیگر موانع و راهکارهای استفاده از ظرفیت بسیج در اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: عدم همکاری بانک‌ها و سایر نهادهای اقتصادی و عدم بهره‌برداری مناسب از همه اقشار بسیج، عدم آموزش و فرهنگ‌سازی و اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی از دیگر موانع و راهکارهای استفاده از ظرفیت بسیج در اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

متخصص و محقق حوزه بیولوژیکی کشور با انتقاد از عملکرد برخی اساتید دانشگاه که تنها خود را به نوشتن مقالات محدود کرده‌اند، گفت: عدم آموزش کافی و عدم دانایی در اخذ بودجه و تأمین مالی توسط مسؤولان مربوطه از دیگر موانع استفاده از ظرفیت‌های بسیج و تفکر بسیجی در اقتصاد مقاومتی است.

متخصص و محقق حوزه بیولوژیکی کشور آموزش، فرهنگ‌سازی و ترویج اهداف، برنامه و روش‌های اجرای اقتصاد مقاومتی در تمام بستر بسیج را از راهکارهای مهم بهره‌گیری حداکثری از توان اقشار بسیج در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: تشکیل اتاق فکر و اندیشه ورزی برای ارائه ایده‌های جدید خلاقانه و نوین برای ایران، تولید، کارآفرینی و اشتغال بر اساس مزیت‌های هر شهر و روستا از دیگر راهکارهای توجه به اقتصاد مقاومتی است.

کرمی با تأکید بر لزوم تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در تمام اقشار بسیج برای اقدامات تولیدی و اشتغال‌زایی تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های خلاقیت نوآوری و کارآفرینی، اشتغال تولید در سراسر استان توسط بسیج با حمایت دانشگاه‌ها و صندوق کارآفرینی پروژه‌های اجرایی از راهکارهای مهم بهره‌مندی حداکثری از توان اقشار بسیج در اقتصاد مقاومتی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله کشور با تأکید بر اینکه جلب همکاری بانک‌ها بیان کرد: جلب همکاری بانک‌ها و سایر نهادهای اقتصادی برای همکاری در رونق تولید از راهکارهای مهم بهره‌گیری از توان اقشار بسیج در اقتصاد مقاومتی است.

وی با ابراز تأسف از اینکه باگذشت سالها، مشکلات زباله‌های سراوان هنوز برطرف نشده، بیان کرد: باید استان گیلان را به قطب تولید تبدیل کرد، لذا طرح ملی از مزرعه تا سفره را پیشنهاد کردیم، همکاری در اجرای طرح بزرگ از مزرعه تا سفره در استان های مختلف انجام‌شده که متاسفانه گیلان با این طرح همکاری نکرد و این عدم همکاری مشکلات زیادی در حوزه سلامت و اشتغال ایجاد کرده است.

متخصص و محقق حوزه بیولوژیکی کشور ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ارائه محصولات سالم و ارگانیک به مردم، ایجاد اشتغال و رونق تولید را از عواید اجرای طرح مزرعه تا سفره دانست و گفت: ارائه مستقیم تولیدات از مزرعه تا سفره با حذف واسطه‌ها برای افزایش سود کشاورزان و کاهش قیمت محصولات برای خریدار از دیگر ویژگی‌های همکاری در اجرای طرح از مزرعه تا سفره خواهد بود.

کرمی با تأکید بر حمایت از کشاورزان در راستای رونق تولید با نگاهی جهاد گونه افزود: ارتقا تولیدات استان گیلان، کاهش مصرف سم و کود و ارتقا سلامت مردم گیلان و کاهش بار بیماری‌ها از دیگر راهکارهایی است که از طرح مزرعه تا سفره می توان به آن دست پیدا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060178

وب گردی

وب گردی