دستگیری ۱۲ مدعی نفوذ در فرایند انتخابات با گزارش شورای نگهبان

دادستان تهران از دستگیری 12 مدعی نفوذ در فرایند انتخابات با گزارش شورای نگهبان اقدام فوری قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، دادستانی تهران از دستگیری مدعیان نفوذ در در رابطه با تایید صلاحیت انتخابات مجلس شورای اسلامی با گزارش شورای نگهبان و اقدام فوری قوه قضاییه خبر داد و اعلام کرد: طی روز‌های گذشته ۱۲ کلاهبردار و مدعی نفوذ در شورای نگهبان، در رابطه با فرایند تایید صلاحیت‌های انتخابات مجلس، دستگیر شدند.

بنابراین گزارش، طبق بررسی‌های به عمل آمده، این شیادان در حالی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند که طبق بررسی‌های انجام شده نه تنها هیچگونه ارتباطی در شورای نگهبان نداشتند، بلکه رصد‌های دقیق زیرمجموعه‌های نظارتی این شورا، منجر به شناسایی متهمان شده است.

کلاهبرداران طی تماس با کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آن‌ها از سوی شورای نگهبان احراز نشده، به دروغ ادعای نفوذ در این شورا و حل مشکل پرونده آن‌ها در قبال دریافت مبالغ هنگفت را داشتند که با رصد دقیق حفاظت و اطلاعات شورای نگهبان، موضوع فورا در دستور کار دادستانی تهران قرار گرفت و با همکاری نیروی انتظامی و در طی ۲۴ ساعت این افراد دستگیر شدند.

بی شک دستگاه قضایی با قاطعیت به پرونده متهمان رسیدگی می‌کند، اما این موضوع که برخی از نامزد‌های انتخاباتی و برخی از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی که صلاحیتشان احراز نشده است، ساده‌لوحانه به دام کلاهبرداران افتادند، جای تامل فراوان دارد!

گفتنی است، متهمان در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات قضایی در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060182

وب گردی

وب گردی