مسافرانی که از «ووهان» به کشور برمی‌گردند قرنطینه خواهند شد

معاون وزیر بهداشت گفت: افراد ساکن در ووهان که قصد بازگشت به کشور را داشته باشند پس از بازگشت به کشور تحت مراقبت و قرنطینه قرار خواهند گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا دانشجوی ایرانی دیگری در کشور چین وجود دارد گفت: دانشجویان ایرانی دیگری در این کشور مشغول به تحصیل هستند و ما تمهیدات لازم را برای انتقال دانشجویان در شهر ووهان فراهم کردیم.

وی افزود: در حال حاضر دانشجوی ایرانی دیگری در شهر ووهان وجود ندارد و اغلب دانشجویان ایرانی در استان‌های دیگر ساکن هستند و مشغول به تحصیل بوده و تمایلی برای برگشت به ایران نداشته‌اند و تمام دانشجویان ایرانی شهر ووهان به کشور بازگشته‌اند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه افراد ایرانی ساکن در ووهان قصد بازگشت به کشور را داشته باشند پس از بازگشت به کشور تحت مراقبت و قرنطینه قرار خواهند گرفت گفت: اگر این افراد در سایر مناطقی که درگیر این بیماری است حضور داشته باشند بر اساس پروتوکول سازمان جهانی بهداشت با آن‌ها رفتار خواهد شد، علائم فردی و سلامت این افراد پس از ورود به کشور بررسی خواهد شد و قرنطینه نخواهند شد، بلکه لازم است نکات بهداشتی را در منزل رعایت کنند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از دانشجویان منتقل شده به کشور به بیماری کرونا مبتلا نیستند افزود: خوشبختانه این افراد نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کرده بودند و در این مدت در اقامتگاه خود حضور داشتند و غذای سالم مصرف کرده‌اند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در بازدیدی که امروز از این افراد انجام شد مشاهده کردم که این افراد به طور ناخوداگاه هر نیم ساعت دستان خود را می‌شستند که این موضوع نشان می‌دهد این افراد در کشور چین نیز نکات بهداشتی را رعایت کرده‌اند، اما بر اساس پروتوکل ما باید فعلا در قرنطینه باشند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1060183

وب گردی

وب گردی