کسب رتبه برتر مجله زبان انگلیسی واحد نجف آباد در ارزیابی مجلات زبان‌های خارجه

در حاشیه برگزاری اولین کارگاه آموزشی «نگارش و انتشارات مقالات علمی در رشته زبان و ادبیات فارسی» دانشگاه آزاد اسلامی، مجله زبان انگلیسی واحد نجف آباد رتبه برتر را کسب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از نجف آباد، اولین کارگاه آموزشی «نگارش و انتشارات مقالات علمی در رشته زبان و ادبیات فارسی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلیمن دکتر حسن خیری رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر، دکتر علیرضا عراقیه مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر و جمعی از مدیران مسئول و سردبیران نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن 9 دی سازمان مرکزی برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی یک روزه ضمن برگزاری کارگاه های «ساختار مقالات دانشگاهی، فرآیند ارزیابی، داوری مقالات و آسیب‌شناسی آن»، «شاخص‌های ارزیابی و رتبه‌بندی نشریات علمی»، «آشنایی با نمایه‌سازی و چکیده نویسی»، «بررسی سیستم‌های مشابه‌یاب و مقابله با سرقت‌های علمی» و «حکمی‌سازی، بومی‌سازی و روزآمدی در تولید علم و نشریات علمی» از نشریات برتر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه زبان و ادبیات فارسی تقدیر شد که طبق شاخص های ارزیابی در بین مجلات زبان های خارجه دانشگاه های آزاد اسلامی کشور، مجله زبان انگلیسی واحد نجف آباد رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

استفاده از هیات تحریریه با رتبه دانشیار به بالا، عدم تاخیر در چاپ شماره های مجله، استفاده از گروه دبیران بین الملل، رعایت زمان داوری و انجام پروسه صحیح داوری، استفاده از نرم افزار مشابه یاب پیشرفته، انجام کلیه امور مجله از طریق سامانه، نمایه شدن در پایگاه های مطرح ملی و بین المللی و رعایت اصول آکادمیک چاپ مجلات از جمله شاخص های ارزیابی نشریات برتر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه زبان و ادبیات فارسی عنوان شده است.

مجله زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با کسب مجوز از سازمان مرکزی دانشگاه در سال 91 آغاز به کار کرد و در هر سال 4 شماره به صورت آنلاین و فیزیکی را منتشر می کند.

14 نفر در هیات تحریریه مجله زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد مشغول به فعالیت هستند و دکتر سید امید طباطبایی، دکتر حسین وحید دستجردی و دکتر محمد رضا طالبی نژاد به ترتیب مدیر مسئولی، سردبیری و مدیریت داخلی این مجله را بر عهده دارند.

کد خبر: 1060193

وب گردی

وب گردی