اقدام  آمریکا در مقابل ویروس کرونا غیرمسئولانه است/ قدردانی پکن از حمایت‌های ایران

سفیر چین در ایران اظهار کرد: ویروس کرونای جدید (2019-nCoV) برای تمام کشورها نگران کننده بوده و در این میان اقدامات غیر مسئولانه برخی دولت ها مانند آمریکا باعث وحشت جهانی می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «چانگ هوآ» سفیر کشور چین در ایران طی کنفرانس مطبوعاتی که در 16 بهمن برگزار شد؛ گفت که سلامت مردم در اولویت قرار دارد و قطعاً چین قادر به غلبه بر ویروس است.

سفیر چین اظهار کرد: تهران با شیوع ویروس کرونای جدید (2019-nCoV) مواجه بوده و چین تمام تلاش خود را کرده تا با به روزترین تجهیزات از این بیماری جلوگیری کند.

وی با اشاره به کمک و پشتیبانی فراوان ایران در مقابله با این ویروس، خاطرنشان کرد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران قول کمک به چین در مقابله با این ویروس را داده است، همچنین اکثر مردم ایران در رسانه های اجتماعی از چین حمایت و حتی کودکان ایرانی کلیپ های ویدیویی برای حمایت از این کشور تهیه و منتشر کرده اند.

چانگ هوآ در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر نقش آمریکا در نشان دادن ویروس کرونا به عنوان یک پدیده بحرانی و سوءاستفاده از اوضاع، گفت:« اقدامات غیر ضروری برخی از کشورها مانند آمریکا می تواند باعث وحشت جهانی شود ما اقدامات پیشگیرانه کشورها را می فهمیم؛ اما هرگز از سوء استفاده برخی کشورها از این وضعیت حمایت نمی کنیم.»

سفیر چین اعلام کرد که مقامات پکن و تهران اظهارات غیرمسئولانه ایالات متحده را محکوم کرده اند. نمونه چنین بیماری هایی در کشورهای دیگر نیز رخ داده، برای مثال ویروس H1N1 در ایالات متحده در سال 2009 تعداد 214 کشور را آلوده کرده بود.

چانگ هوآ خاطرنشان کرد که برای جلوگیری از شیوع این ویروس ها همکاری بین المللی لازم است زیرا ویروس هیچ مرز خاصی نمی شناسد بنابراین احتمال تاثیر گذاری آن بر همه کشورها وجود دارد و ما انتظار داریم که این دو کشور برای ریشه کن کردن ویروس همکاری های بیشتری داشته باشند.

سفیر چین در ایران همچنین گفت که ویروس کرونا تأثیر جدی بر اقتصاد چین و جهان نخواهد گذاشت؛ اما تبلیغات رسانه ای و خبرهای جعلی اثر منفی بر اقتصاد جهانی خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060207

وب گردی

وب گردی