باید با ظرفیت‌های کشور در برابر دشمنی‌ها و نظام سلطه مقابله کنیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور در برابر دشمنی‌ها و فشارهای ناشی از مقاومت در برابر نظام سلطه مقابله کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، چهارمین جلسه کمیسیون تخصصی ستاد هماهنگی نقشه مهندسی‌ فرهنگی کشور به عنوان مرجع تخصصی تصویب و نهایی سازی موضوعات جهت ارائه در ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، به ریاست حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر عاملی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: باید خداوند متعال را شاکر باشیم که حیات ما را در زمان انقلاب اسلامی قرار داده است.

وی افزود: حقیقتا انقلاب اسلامی یک نعمت الهی است که می توان آن را یک جریان مخالف با جریان نظام سلطه بین المللی دانست و هزینه‌هایی که تا کنون پرداخته شده هم به دلیل همین مخالفت است.

جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در تمام زمینه‌ها مقابل سلطه آمریکا ایستاده است

عاملی ادامه داد: انقلاب اسلامی جریان معارض جریان جهانی شدن آمریکایی است و از این نظر جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در تمام زمینه‌ها در مقابل سلطه آمریکا ایستاده است.

وی افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور در برابر دشمنی‌ها و فشارهای ناشی از مقاومت در برابر نظام سلطه مقابله کنیم.

پس از سخنان دکتر عاملی، موضوع چارچوب تدوین اسناد ملی حوزه فرهنگ و پیش نویس مصوبه تقسیم کار ملی برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

سپس اعضاء کمیسیون تخصصی به بحث و تبادل نظر در خصوص گزارش ارائه شده پرداختند و اهم محورهای مورد بحث شامل: اهمیت بالای فضای مجازی، استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی، بهره گیری از امکانات صندوق نوآوری، طراحی سازوکار بازخوردگیری و نتیجه سنجی از عملکرد دستگاه ها، به روزرسانی اسناد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060220

وب گردی

وب گردی