ربایش مغزها تهدیدی برای مرجعیت علمی کشور است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از "فرار مغزها" به عنوان "ربایش مغزها" یاد کرد و با تاکید بر اینکه باید مغزها را به مولفه‌های قدرت تبدیل کنیم، گفت: ربایش مغزها تهدیدی برای مرجعیت علمی کشور به شمار می رود که باید برای آن تدبیری اندیشید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی باقری کنی در پنجمین همایش مرجعیت علمی با موضوع پزشکی قانونی در مسیر مرجعیت علمی در دانشکده داروسازی دانشگاه شهید بهشتی افزود: دزدیدن گاهی مانند دست در جیب کردن علنی است و گاهی با تبلیغات آن را اقدامی شیک جلوه می‌دهند و اکنون نیز مساله ربایش مغزها مطرح است نه فرار مغزها و مهاجرت.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه ادامه داد: باید از ربایش مغزها جلوگیری کرد؛ ربایش مغزها می‌گویم چون آنها مورد تطمیع قرار می گیرند و برای جلوگیری از ربایش مغزها به بسترسازی ساختاری در کشور نیاز است و باید مغزها را تبدیل به مولفه های قدرت برای ایران اسلامی کنیم.

باقری گفت: در کنار ربایش مغزها، ترویج ناامیدی در نسل جوان و ساختارهای بوروکراتیک و کهنه ذهنی حاکم بر افکار از تهدیدهای داخلی برای مرجعیت علمی کشور به شمار می رود.

وی افزود: از تهدیدهای بیرونی مرجعیت علمی نیز می توان به آپارتاید علمی جهان غربی اشاره کرد که به طور علنی علیه ما اعمال می کند و اجازه نمی دهند دانشجویان و اساتید به عرصه های علمی ورود پیدا کنند که بازگشت به قرون وسطی است.

باقری تاکید کرد: موضوع مرجعیت علمی اقتضای ظرفیت‌های ما است؛ طی ۴۰ سال گذشته بارها ثابت شده است برای مرجعیت علمی توانایی بالفعل داریم. به محض پیروزی انقلاب در برخی مسائل از جمله مسائل هسته‌ای و نظامی، تحریم شدیم اما بعد از مدتی به توانمندهایی در این زمینه‌ها در سطح بین المللی رسیدیم.

۶ موشک شلیک کردیم و در هفت نقطه منفجر شد

باقری ادامه داد: ۶ موشک به پایگاه‌های آمریکایی برخورد کرد و همزمان پهپادهایی برای فیلمبرداری به آنجا فرستاده شدند؛ ۶ موشک فرستادیم و در هفت نقطه منفجر شد و بررسی تیم‌های زمینی مشخص کرد که موشکی که به ورودی تونلی در پایگاه خورده بود در خروجی تونل نیز مجددا منفجر شده بود که نشان از دقت هدف‌گیری موشک‌ها دارد؛ هیچ کشوری موشک بالستیک نقطه‌زن ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060222

وب گردی

وب گردی