کارگاه آموزشی ستاد اقامه نماز در دانشگاه آزاد شیراز برگزار شد

کارگاه  آموزشی ستاد اقامه نماز به‌مدت دو روز و با حضور ۱۲۰ نفر از مسئولان و فعالان ستاد اقامه نماز دانشگاه‌ها و واحدهای استان فارس به میزبانی واحد شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شیراز، کارگاه آموزشی ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با هدف هم‌افزایی، تشریک مساعی و به‌روزشدن استادان در زمینه علوم جدید و کارآمد در راستای اقامه نماز برگزار شد. این کارگاه به همت و همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به‌مدت دو روز و با حضور ۱۲۰ نفر از مسئولان و فعالان ستاد اقامه نماز دانشگاه‌ها و واحدهای استان فارس به میزبانی واحد شیراز برگزار شد.

محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در آغاز کار این کارگاه درباره نماز و آثار آن در زندگی فردی و اجتماعی سخنرانی کرد و با بیان چند آیه از قرآن کریم از اهمیت نماز گفت و خواستار توجه جدی همه مسئولان واحدها و مراکز دانشگاهی استان به‌خصوص مسئولان فرهنگی در امر برپایی نماز و امور مربوط به نماز در راستای توسعه و گسترش این فریضه مهم شد.

مریم زیبایی‌نژاد معاون دانشجویی و فرهنگی واحد شیراز درباره جزئیات برگزاری این کارگاه به خبرنگار آنا گفت: مدرسان این کارگاه حجت‌الاسلام صمد بهناد و حجت‌الاسلام محمد کاظمی از استادان مرکز تخصصی نماز قم و حجت‌الاسلام علی‌محمد متوسل مدیر آموزش ستاد اقامه نماز کشور بودند و موضوعاتی مانند آثار مادی و معنوی، شیوه‌های دعوت دانشجویان به نماز و علت ناهماهنگی مدیران با مربیان پرورشی در راستای نماز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با استقبال شرکت کنندگان روبه‌رو شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد شیراز افزود: از دیگر مباحث مطرح شده که به‌صورت ویژه مورد بحث و بررسی و با ارائه نظر شرکت‌کنندگان همراه بود، راهکارهای تشویقی مدیران و معاونان به اقامه نماز در مجموعه دانشگاهی، تفسیر اجزای نماز از تکبیر تا سلام، اسرار نماز و بازتاب نماز در زندگی فردی و اجتماعی و ... بود.

وی هدف این کارگاه را هم‌افزایی، تشریک مساعی و به‌روزشدن استادان در زمینه علوم جدید و کارآمد در راستای اقامه نماز عنوان کرد.

حجت‌الاسلام کاظمی عضو شورای آموزشی مرکز تخصصی نماز در این کارگاه درباره شیوه‌های دعوت به نماز، راهکارهایی که می‌شود دانشجویان را به نماز ترغیب و علاقه‌مند کرد، شیوه‌های انتقال معارف نماز به نسل جوان امروزی، اهمیت نماز و آثار تربیتی نماز در جوانان و نوجوانان به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت‌الاسلام بهناد دانش‌پژوه دکتری مؤسسه امام خمینی(ره) در رشته فلسفه دین به‌عنوان مبلغ مرکز ستاد تبلیغی نماز قم نیز درباره مباحث اسرار که پیام‌های نماز، حقیقت و ماهیت نماز و اشاره رکوع و سجود دارد، مطالبی را بیان کرد.

خدایار پاک‌فطرت عضو ستاد اقامه نماز استان فارس هم بیان کرد: هدف از برگزاری این دوره‌ها آموزش ضمن خدمت برای استادان اقامه نماز است و به‌دلیل گستردگی استان فارس بنا شد که یک‌سری استادان بومی از دانشگاه‌ها و ادارات مختلف را با دعوت از استادان مرکز تخصصی نماز قم آموزش دهیم.

مسئولان ستاد اقامه نماز واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و دیگر مسئولان در حاشیه این کارگاه با قرائت فاتحه بر مزار مطهر شهدای گمنام، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

کد خبر: 1060224

وب گردی

وب گردی