اعتبار بورس تحصیلی در سال ۹۹ افزایش پیدا نمی‌کند

رئیس سازمان امور دانشجویان از افزایش حدود ۱۰ درصدی بودجه این سازمان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: در بخش بورس افزایش اعتبار برای سال آینده پیش‌بینی نشده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز ، مجتبی صدیقی، درباره آخرین وضعیت تخصیص اعتبار بودجه سازمان امور دانشجویان گفت: تخصیص بودجه این سازمان تقریبا مشابه سایر دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها است. سازمان امور دانشجویان یک ردیف اختصاصی و مرکزی از اعتبارات و همچنین یک ردیف دیگر از اعزام‌ها را دارد و ردیف دیگری از بودجه نیز به بخش تربیت بدنی مربوط می‌شود. تمامی این تخصیص‌ها در حد متوسط است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حدود ۵۷ درصد بودجه جاری سازمان امور دانشجویان تخصیص یافته است، گفت: میزان تخصیص ردیف بورس این سازمان زیر ۵۰ درصد است و بخش تربیت بدنی نیز حدود ۵۰ درصد از بودجه جاری خود را دریافت کرده است که البته قول داده شده است که تا پایان سال بودجه سازمان تأمین شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کمتر از دو ماه به پایان سال جاری باقی مانده است، امکان اینکه دستگاه‌ها بودجه صددرصدی دریافت کنند، کم است؛ اما سازمان برنامه و بودجه قول تأمین اعتبار را داده است.

صدیقی به میزان افزایش بودجه سازمان امور دانشجویان در سال آینده اشاره کرد و گفت: متوسط افزایش اعتبار ما برای سال ۹۹ در حد سایر دستگاه‌هاست. در واقع دانشگاه‌ها حدودا ۹ درصد افزایش بودجه را برای سال آینده داشتند و بودجه سازمان ما نیز حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه افزایش بودجه‌ای در ردیف بورس برای سال آینده نداشتیم، گفت: میزان بودجه این بخش در سال آینده افزایش نیافته و مبلغ در نظر گرفته شده همان به اندازه اعتبار سال ۹۸ است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1060252

وب گردی

وب گردی