پیوست فرهنگی مدارس سمای استان کرمان تدوین می‌شود

رئیس سمای کرمان گفت: مسائل فرهنگی در اولویت قرار دارد، ازاین‌رو تهیه پیوست فرهنگی برای مدارس سراسر استان را در دستور کارداریم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از کرمان، مجید خزاعی در گردهمایی مشترک مدیران و مربیان پرورشی استان که با حضور معاون فرهنگی، هنری و تربیت‌بدنی و کارشناسان سازمان، دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان و جمعی از مدیران و مربیان پرورشی مدارس به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت برگزار شد، با تبریک چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ریشه در اصول اعتقادی ما دارد و به فرموده مقام معظم رهبری، تازه به مرحله بلوغ رسیده به دست صاحب اصلی آن خواهد رسید.

وی با تأکید بر اولویت مسائل فرهنگی در مدارس سما گفت: فرهنگ، زیربنای توسعه همه‌جانبه است و نگاهی عمیق به مسائل و مشکلات نشان می‌دهد عامل اصلی همه عقب‌ماندگی‌ها چه در حوزه اقتصاد و چه در حوزه آموزش، کم‌توجهی به این مهم است.

رئیس سمای کرمان خاطرنشان کرد: مدارس سما به پشتوانه دانشگاه آزاد اسلامی که بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است، حرف برای گفتن دارد و این ازجمله مزایای ما در مقابل رقبا است.

خزاعی با تأکید برافزایش جذب دانش‌آموز باکیفیت‌بخشی هر چه بیشتر گفت: مدارس سما در مهارت‌آموزی که دغدغه اصلی امروز است، پیشتاز هستند و این نیز یک مزیت رقابتی است.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی استان توصیه کرد: با توجه به وجود نیروهای جوان و باانگیزه در مدارس سما، تشکیل اتاق فکر برای هر یک از پایه‌های تحصیلی در سطح استان را در برنامه داشته باشیم.

خزاعی خطاب به مدیران گفت: شما به‌عنوان رهبر مدرسه، نقش اصلی را در ارتقا و جذب حداکثری دانش‌آموز دارید و باید به‌گونه‌ای رفتار کنید که یکی از معیارهای اصلی خانواده‌ها برای انتخاب مدارس باشید.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، خاطرنشان کرد: مدیران باید فرصت‌ها، تهدیدات، نقاط قوت و ضعف مدارس خود را شناسایی کنند تا بتوانند با کمترین امکانات بیشترین بهره را داشته باشند.

خزاعی با قدردانی از همه همکاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت گفت: مدارس این شهرستان بیشترین آمار دانش‌آموز و قبولی مدارس خاص را در استان دارد و در ارزیابی فرهنگی مقاطع متوسطه نیز توانسته رتبه‌های نخست و دوم کشوری را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است در حاشیه این گردهمایی جشنواره (سرزمین من و مفاخر شهر من) باشکوه خاصی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060253

وب گردی

وب گردی