جزییات فراخوان "انتخاب دانشجوی کارآفرین برتر" دانشگاه علامه طباطبایی

رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبایی به تشریح جزییات فراخوان انتخاب دانشجوی کارآفرین برتر این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشجوی کارآفرین برگزیده به عنوان «مشاور جوان رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی» در حوزۀ کارآفرینی انتخاب و معرفی می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه علامه طباطبایی، مهدی گودرزی به تشریح جزییات فراخوان انتخاب دانشجوی کارآفرین برتر در دانشگاه علامه‌طباطبائی اشاره کرد و گفت:یکی از وظایف عمدۀ مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه، بحث فرهنگ‌سازی موضوعات کارآفرینانه بین دانشجویان و دانش آموختگان است. بر این اساس ما تلاش کرده‌ایم که با بنیان گذاشتن چنین رویدادی در سطح دانشگاه هم بتوانیم در زمینه فرهنگ‌سازی نقش ایفا کنیم و هم بتوانیم ارتقای توانمندی ها و استعدادهای دانشجویان در حوزه کارآفرینی و ایجاد کسب و کار را داشته باشیم.

مدیر مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه‌طباطبائی افزود: تلاش ما این است بتوانیم رقابت سازنده‌ای بین دانشجویان ایجاد کنیم تا به نوعی با این مفاهیم آشنا شوند. بر این اساس شیوه‌نامه‌ای به نام «شیوه‌نامه انتخاب و تشویق دانشجوی برتر کارآفرین دانشگاه علامه‌طباطبائی» در کمیته کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه مطرح و تصویب شد و توسط هیئت رئیسه دانشگاه به تمام ارکان و عناصر دانشگاه ابلاغ شد.

وی همچنین در خصوص شیوه‌نامه انتخاب دانشجوی کارآفرین گفت: در این شیوه‌نامه شش هدف در نظر گرفته شده است که یکی از این اهداف شناسایی و معرفی آنها به سایر دانشجویان است تا از این طریق برای کسانی که علاقه مند هستند وارد حوزه کارآفرینی شوند، الگوسازی شود. ترویج فرهنگ کارآفرینی، تقویت انگیزه دانشجویان، استفاده و آشنایی دانشجویان از زیرساخت هایی که در چندسال اخیر در دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه کارافرینی ایجاد شده است، مطرح کردن برند دانشگاه علامه طباطبائی در سطح دانشگاه های کشور و غیره از دیگر اهداف شیوه نامه است.

گودرزی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف ما از انتخاب دانشجوی کارآفرین نمونه این است که دانشجویان فعالیت ماندگاری در دانشگاه انجام دهند که برای سایر دانشجویان الگو شود. در همین راستا ما در آیین نامه علاوه بر جوایز مادی که برای دانشجویان در نظر گرفته ایم، دانشجویی که به عنوان کارآفرین برتر در یک سال انتخاب می شود به عنوان «مشاور جوان رئیس دانشگاه در حوزه کارآفرینی» انتخاب می شود و از طرف رئیس دانشگاه بودجه ای در اختیار دانشجو قرار می گیرد که زیر نظر او در یکی از ایده هایی که به توسعه فضای کارآفرینی در دانشگاه و یا ایده ای که به کارآفرینی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی کمک می کند، این هزینه صرف آن شود.

به گفته وی، سال آینده این دانشجو موظف می‌شود نتایج کارهایی را که طی یک سال انجام داده است از جمله میزان مشارکت، همکاری و همیاری سایر ارکان دانشگاه در پیاده سازی آن ایده را ارائه کند.

رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبایی همچنین در خصوص شاخص های انتخاب و ارزیابی دانشجویان کارآفرین اظهار کرد: سه شاخص اصلی در نظر گرفته‌ایم و ۱۶۰امتیاز مجموع امتیازی است که دانشجویان طبق آیین نامه می‌توانند کسب کنند. اولین شاخص، «مشارکت در فعالیت های توانمندساز کارآفرینانه دانشگاه» است که ۴۶امتیاز دارد. شاخص دوم، «راه اندازی و مدیریت کسب و کار» است که مهمترین شاخص بوده و ۸۰امتیاز دارد. شاخص آخر، «بهبود فرایندها و تحقق اهداف دانشگاه» است و ۳۴امتیاز دارد. متقاضیان برای شرکت در فرایند انتخاب دانشجوی کارآفرین برتر باید حتماً از بند ب یعنی راه اندازی و مدیریت کسب و کار حداقل ۱۲امتیاز کسب کنند. اگر کسی از سایر شاخص ها هم امتیاز کامل بگیرد ولی از این مورد حداقل ۱۲امتیاز کسب نکند، وارد فرایند مسابقه نمی شود.

وی اضافه کرد: فرایند ثبت نام در فراخوان فوق به این ترتیب است که ما سایتی به نشانی tsea.atu.ac.ir در نظر گرفته ایم. افراد باید مدارک خود را آنجا بارگذاری کنند. مدارک تجمیع شده و تا مهرماه سال آینده کارشناسان مربوطه بررسی می کنند. کمیته ای با ترکیب رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی، نماینده معاونت پژوهشی، نماینده معاونت آموزشی و معاونت دانشجویی دانشگاه و رئیس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تشکیل خواهد شد. این پنج نفر پرونده های متقاضیان را بررسی می کنند و سه نفری که بیشترین امتیاز را گرفته اند انتخاب می شود. در هفته چهارم آبان ماه سال ۹۹که به نام هفته جهانی کارآفرینی است طی مراسمی از این افراد تقدیر به عمل می آید.

گودرزی در پایان گفت: برای نفر اول فراخوان فوق یک سکه تمام بهار آزادی به علاوه انتخاب شدن به عنوان مشاور جوان رئیس دانشگاه در حوزه کارآفرینی، نفر دوم نیم سکه و نفر سوم هم ربع سکه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060268

وب گردی

وب گردی