روند ارتقای رتبه مشمولان طرح نظام رتبه‌بندی معلمان چگونه است؟

اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات چگونگی ارتقای رتبه مشمولان طرح نظام رتبه‌بندی معلمان را تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات چگونگی ارتقای رتبه مشمولان طرح نظام رتبه‌بندی معلمان را تشریح کرد. در این اطلاعیه با اعلام اقدامات انجام شده برای ارتقای رتبه معلمان آمده است: از تاریخ یکم مهر 1398 دارندگان رتبه‌های پایه حرفه‌ای، ارشد حرفه‌ای، خبره حرفه‌ای و عالی حرفه‌ای به ترتیب در رتبه‌های 2، 3، 4 و 5 تطبیق وضع یافته‌اند و دارندگان رتبه مقدماتی با رعایت ضوابط مربوط و احراز شرایط در رتبه (1) قرار گرفته و حکم آن‌ها صادر می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: افرادی که در رتبه‌های حرفه‌ای و مقدماتی قرار دارند در صورتیکه بعد از تاریخ یک مهر 1398 مشمول ارتقا به رتبه بالاتر شوند، با در نظر گرفتن سنوات تجربی کسب شده قبل (رتبه 1: 2 سال سابقه تجربی، رتبه 2: 6 سال سابقه تجربی، رتبه 3: 12 سال سابقه تجربی، رتبه 4: 18 سال سابقه تجربی، رتبه 5: 24 سال سابقه تجربی) و دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی از طریق سامانه ltms و ساز و کارهایی که در شیوه‌نامه ارتقای رتبه پیش‌بینی شده و با احراز شرایط لازم، به رتبه بالاتر ارتقا خواهند یافت.افراد باید با هماهنگی اداره کارگزینی منطقه نسبت به تکمیل فرم‌های صلاحیت معلمی از طریق ایکن نظام رتبه‌بندی در سامانه ltms اقدام کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: فرم‌های صلاحیت معلمی در سه مرحله (صلاحیت عمومی، صلاحیت تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای) برای افراد واجد شرایط در سامانه ltms قرار داده خواهد شد. آزمون این افراد در روز یک‌شنبه 27 بهمن 1398 مطابق با زمان‌بندی که بر روی سامانه ltms اعلام خواهد شد، اجرا می‌‌شود. افرادی که در نظام رتبه‌بندی، امتیاز لازم را کسب کنند، صدور حکم ارتقای آن‌ها دقیقا براساس سوابق تجربی مکتسبه قبل خواهد بود. همچنین مشمولان رتبه 1 باید 2 سال سابقه تجربی داشته باشند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: سوابق تجربی معلمان در ارتقای طبقه و رتبه شغلی، براساس ضوابط دستورالعمل ساعت تدریس هفتگی شاغلین مشاغل طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور قابل محاسبه خواهد بود. تجارب غیر مربوط تمام‌وقت دولتی (غیر آموزشی) مستخدمین مشمول این طرح در ارتقا طبقه و رتبه به میزان یک دوم تجارب آموزشی مربوط محاسبه می‌شود. طبق این دستور‌العمل، معادل سوابق آموزشی (تجربه مربوط) از سوابق غیر آموزشی (غیر مربوط) اعم از تحصیل، سربازی و... قابل محاسبه خواهد بود.

اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش به ذکر نمونه‌ای از این توضیح هم اشاره کرده و آورده است: فردی که براساس سنوات درج شده در حکم کارگزینی او، در تاریخ 1399.01.01 دارای 6 سال سابقه خدمت است، به شرطی می‌تواند به رتبه پایه ارتقا یابد که 3 سال از این مدت سابقه تدریس تمام‌وقت یا مدیریت و معاونت واحد آموزشی باشد. همچنین طبق اعلام این اداره کل مدت تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان، شهیدرجائی و همچنین طول تحصیل مشمولان قانون متعهدین خدمت و دوره مهارت آموزش موضوع ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان تجربه غیر مربوط محسوب خواهد شد.

در پایان این اطلاعیه آمده است: امتیاز تعجیل برای ارتقا به رتبه‌های بالاتر برای مشمولانی که در مناطق کمتر توسعه یافته اشتغال به خدمت دارند، منظور خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060277

وب گردی

وب گردی