تصفیه هوای داخل ساختمان با فیلتر هوای آنتی‌باکتریال

یک شرکت نانویی نانوفیلتری به بازار عرضه کرده که می‌تواند هوای ورودی به داخل ساختمان را تصفیه کرده و مانع از ورود باکتری به فضای منازل شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یکی از دغدغه‌های روزانه بانوان در منزل، گردوغبار موجود در فضای داخل آپارتمان بوده که دریچه‌های کولر یکی از راه‌های ورود این ذرات به داخل ساختمان است.

یک شرکت فناور نانویی فیلتر هوای ویژه‌ای تولید کرده که می‌تواند میزان ورود غبار را به داخل ساختمان به حداقل برساند و از سوی دیگر به دلیل وجود نانوذرات با خاصیت آنتی‌باکتریال، عوامل بیماری‌زا نیز از طریق این فیلتر حذف می‌شوند.این فیلترها روی کولرهای آبی نصب شده و می‌توانند هوای ورودی به ساختمان را تصفیه کنند.

جواد میرزایی، مدیر فروش این شرکت گفت: فیلتر هوای آنتی‌باکتریال به دلیل داشتن نانوذرات می‌تواند عوامل بیماری‌زا را از بین ببرد. در فیلترهای معمولی، با گیر افتادن ذرات داخل فیلتر، شرایط برای رشد قارچ و باکتری‌ها در داخل فیلتر فراهم می‌شود اما در این فیلترهای نانو به دلیل خواص آنتی‌باکتریال محیط عاری از قارچ و باکتری است.

میرزایی تصریح کرد: این فیلترهای نانو قابل شستشو بوده و می‌توان تا چند مرتبه آن‌ها را شست و مجددا مورد استفاده قرار داد و به طور متوسط طول عمر این فیلترها دو سال است.

وی از فروش این فیلترها به مشتریانی از عراق خبر داد و افزود: سال جاری مشتریان از سلیمانیه عراق برای این فیلترها داشتیم. امیدوار هستیم که با شروع فصل گرما، بازار صادرات این فیلترها بهبود پیدا کند.

این فیلترها از سه بخش تشکیل شده‌اند، بخشی اول یک کاور برزنتی بوده که مقاوم در برابر نور خورشید است که با محافظت کولر آبی در برابر تابش مستقیم نور خورشید، تا حد زیادی از تبخیر آب جلوگیری به عمل آورده و به افزایش میزان خنک‌کنندگی و صرفه‌جویی در مصرف آب کمک می‌کند. بخش دیگر این فیلتر لایه‌های فیلترکننده بوده که با توجه به چیدمان درنظر گرفته شده از ورود ریزگردها، عوامل آلرژی‌زا، ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون به فضای داخلی کولر جلوگیری می‌کند. در داخلی‌ترین لایه این محصول، با استفاده از فناوری نانو، خاصیت آنتی‌باکتریال تکمیل شده و با افزودن نانوذرات نقره در پارچه فیلتر، یون‌های حمله‌کننده به باکتری‌ها درون ساختار آن آزاد شده و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند.

این شرکت فناور کار خود را از آبان ۹۶ آغاز کرده و تولید و عرضه محصولات خود را نیز از اردیبهشت ۹۷ شروع کرده است. در حال حاضر این فیلترها از طریق فروش دیجیتال و همچنین نمایندگی‌های این شرکت انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060284

وب گردی

وب گردی