اختصاص 20 میلیارد تومان  برای حمایت از ایده‌های کسب‌وکار

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد در نشست خبری با رسانه های دانشگاه گفت: حداکثر 20 میلیارد تومان تا انتهای سال جاری برای حمایت از ایده‌های کسب‌وکار ذیل مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها تخصیص پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی عصر امروز در نشست خبری با رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اولین راهبرد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در راستای ترویج فرهنگ فناوری و نوآوری با سفرهای استانی و برگزاری همایش سه روزه معاونان در سازمان مرکزی صورت گرفت.
وی افزود: علاوه بر اقدامات مذکور احکامی نیز به استان‌ها داده شد تا همایش‌های ترویجی را در واحدهای شهرستانی برگزار کنند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: رویداد و همایش اصلاح نباتات در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد. این رویداد بزرگ پیامی بود مبنی بر حمایت دانشگاه از اعضای هیئت علمی کشاورزی و گرایش‌های مرتبط، برای ورود به فعالیت‌های فناورانه که با آیین‌نامه بازار فناوری و سراهای نوآوری تسهیل شد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: دانشجویان محرکان فعالیتهای استارت‌آپی هستند و تا زمانی دانشجویان و سپس اعضای هیئت علمی وارد این وادی نشوند، ساختارها و رویکردها در عمل به‌روز نخواهد شد.

وی خبر داد: برای ایجاد مشارکت بیشتر و ادامه روند ترویجی، اداره کل خلاقیت و شتاب‌دهندهها انیمیشن‌هایی برای ترویج و آموزش فعالیت‌های فناورانه تهیه کرده که به واحدهای دانشگاهی ارسال می‌شود تاضمن آشنایی دانشجویان و استادان، به حوزه‌های عملیاتی نیز ورود کنند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص ویژگی‌های آیین‌نامه بازار فناوری و سرای نوآوری عنوان کرد: این آیین‌نامه بسیار پرظرفیت است و همه موانع و بروکراسی های غیرضروری را رفع کرده است و ظرفیت‌هایی فراوانی برای واحدهای دانشگاهی ایجاد می‌کند.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: مفهوم فناوری و نوآوری در تبدیل علم به محصول و ارزش آفرینی محصول از دانش نهفته است. خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی باید توسعه حوزه فناوری و نوآوری برای آینده این دانشگاه، ورود کند.
وی خاطرنشان کرد: با موافقتی که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اخذ شده، حداکثر 20 میلیارد تومان تا انتهای سال جاری برای حمایت از ایده‌های کسب‌وکار ذیل مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها تخصیص پیدا می‌کند. رؤسای واحدهای دانشگاهی می‌توانند ایده‌های خروجی از فناوران مراکز رشد را همراه با پیشنهاده های مربوطه ارسال کرده و پیگیری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060337

وب گردی

وب گردی