مدعیان حامی حقوق زنان به فکر کسب قدرت هستند

کارشناس مسائل بانوان و خانواده گفت: افرادی که ادعای طرفداری از زنان را دارند، هر کجا قرار می‌گیرند زنان را ابزار خود برای کسب قدرت و سرمایه قرار می‌دهند و آنها را در تقسیم حقوق و قدرت سهیم نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرشته روح‌افزا در نشست بررسی نقش زنان در افق چهل سال انقلاب که به همت بسیج دانشجویی بعد از ظهر امروز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: زنان در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری داشتند و وارد مشاغل متعددی شدند.

وی ادامه داد: انقلاب، رشد اندیشه‌ای در زنان و دختران ایرانی را به دنبال داشت و باعث شد هویت واقعی خود را پیدا کرده و بتوانند به‌صورت مستقل در جامعه فعالیت کنند.

این فعال حوزه زنان مطرح کرد: جریان‌های غرب‌زده، زنان را در ترازوی قدرت مقابل مردان قرار می‌دهند، در حالی که زنان انسان‌ساز بوده و مردان در نهایت موفقیت، تربیت شده مادری فداکار هستند.

وی افزود: افرادی که ادعای طرفداری از زنان را دارند، هر کجا قرار می‌گیرند زنان را ابزار خود برای کسب قدرت و سرمایه قرار می‌دهند و آنها را در تقسیم حقوق و قدرت سهیم نمی‌کنند.

روح‌افزا عنوان کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، میدان مناسب و گفتمان لازم برای ظهور و فعالیت زنان در جامعه، در بستر و چارچوب اسلام را فراهم کردند.

این فعال حوزه زنان گفت: زنان مسلمان ایران، الگو و نمونه بانوان جهان اسلام و کشورهای همسایه هستند؛ زیرا بدون اینکه ابزار باشند، در حال فعالیت اجتماعی هستند.

روح افزار گفت: زنان در غرب اصلا ازدواج نمی کنند و پایبند به اصول خانواد نیستند که کولایی ها رقم ازدواج و طلاق رو عنوان می‌کنند.

این فعال حوزه زنان گفت: این گونه نیست که زنان در ایران مظلوم باشند و در غرب در بهترین شرایط اجتماعی قرار دارند.

وی ادامه داد: توانمندسازی سیاسی زنان در دنیا مورد سوءاستفاده جریانات قدرت و سیاست قرار گرفته و در راستای اهداف آمریکا است.

روح افزا گفت: اینکه کولایی می گوید ما خودمان را نباید با مردم افغانستان مقایسه کنیم توهین به ملتها است و در شان یک نماینده مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه نیست.

این کارشناس حوزه زنان بیان کرد: ابتکار و سلحشوری بدانند با رفتن به ورزشگاه و تماشای فوتبال مشکلات حوزه زنان حل نمی‌شود و بهتر است به وظیفه قانون گذاری خود می پرداختند.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر برخی از خانم هایی که در صحنه سیاست حاضر شده و پست و مقام کسب کردند، پشتوانه سیاسی داشتند اما از سواد لازم و کافی برخوردار نبودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060347

وب گردی

وب گردی