شفافیت کاندیدا‌ها صرفا نباید در عرصه مالی انجام شود

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: کاندیداهایی که اکنون اموال خود را شفاف بیان می‌کنند بعد از ورود به مجلس در کمیسیون‌ها نیز باید روند شفاف سازی را پیگیری کنند. شفافیت صرفا نباید در عرصه مالی انجام شود.

رضا قلعه نویی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره شفافیت مالی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی گفت: این عرصه دارای جوانب مختلفی است که یکی از آنها مربوط به شفافیت مالی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: سرمایه اجتماعی خوبی بعد از این اتفاق برای جمهوری اسلامی ایران به وجود آمد. مردم ایران انسجام خوبی پیدا کردند که باید از آن در انتخابات پیش رو بهره برد.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره قدرت و پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی ایران گفت: شرکت مردم در انتخابات یکی از مظاهر توانایی‌های کشور است که این مورد نوعی سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود.

قلعه نویی درباره شفافیت اموال برخی از کاندیداهای انتخابات پیش رو در فضای مجازی گفت: شفافیت مالی باید به صورت کامل انجام شود. نماینده مجلس باید لیست تمام دارایی خود را قبل و بعد از مجلس شورای اسلامی به صورت کامل اعلام کند که بعد از آن نیز نهادهای دیگر به ثروت او رسیدگی کنند.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه تصریح کرد: شفافیت باید برای دیگر نهادهای کشور مثل مجلس خبرگان هم انجام شود.

وی با تاکید بر شفافیت برای فعالیت‌های نمایندگان مجلس اظهار کرد: اقدامات وکلای ملت در کمیسیون‌های مجلس نیز باید به صورت شفاف مشخص باشد. این اقدام کمک می‌کند تا مردم به خوبی درک کنند که نماینده آن‌ها در مجلس شورای اسلامی چه کاری انجام می‌دهد.

قلعه‌نویی تصریح کرد:کاندیداهایی که اکنون اموال خود را شفاف بیان می‌کنند بعد از ورود به مجلس در کمیسیون‌ها نیز باید روند شفاف سازی را پیگیری کنند. شفافیت صرفا نباید در عرصه مالی انجام شود.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر سامانه اعلام حضور نمایندگان در مجلس گفت: سامانه‌ای نیز باید ایجاد شود تا مردم از نظر نمایندگان باخبر شوند.

وی در پایان تصریح کرد: استفاده از سامانه‌ها یکی از کارهای خوب برای شفافیت در عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060350

وب گردی

وب گردی