تقویت همکاری علمی مرکز تحقیقات استراتژیک ارتش و دانشگاه آزاد اسلامی

فرمانده مرکز تحقیقات استراتژیک ارتش گفت: در آینده نزدیک تفاهم نامه‌های همکاری را واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم داشت و ارتباطات علمی با این دانشگاه را گسترش تقویت می‌کنیم.

احمدرضا پوردستان فرمانده مرکز تحقیقات استراتژیک ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره وظیفه دانشگاه‌ها در راستای تربیت صحیح دانشجویان در گام دوم انقلاب اسلامی اظهارکرد: یکی از رسالت‌ها و مسئولیت‌های اصلی دانشگاه‌ها، معرفی سیره و آرمان شهدا به دانشجویان است چرا که شهدا درس مقاومت، ایثار و فداکاری را به دانشجویان داده‌اند.

وی افزود: شهدا نشان داده‌اند همواره درصدد حل مسائل و مشکلات جامعه هستند؛ دانشگاه ها نیز باید همواره در فکر برطرف کردن مشکلات جامعه باشند که لازمه اصلی آن، تقویت توانمندی‌ها و استفاده از ظرفیت‌های گسترده کشور است.

پوردستان ادامه داد: دانشگاه‌ها می‌توانند فضایی را ایجاد کنند که از لحاظ علمی، اخلاقی و تربیتی، فعالیت‌های آموزشی را به گونه ای انجام دهند که در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کنند؛ درواقع دانشگاه ها باید جوانانی همانند نسل اول انقلاب تربیت کنند که برای کشور و نظام خود، مفید و تاثیر گذار باشند.

فرمانده مرکز تحقیقات استراتژیک ارتش گفت: البته دانشگاه‌ها در طول 40 سال انقلاب اسلامی عملکرد خوبی را داشته‌اند چرا که امروز فارغ التحصیلان دانشگاهی در عرصه‌های علمی، نظامی و امدادرسانی، حضور پررنگ دارند که این موضوع نشان می‌دهد دانشگاه‌ها به وظیفه خود به خوبی عمل کرده‌اند.

وی درباره همکاری مرکز تحقیقات استراتژیک ارتش با دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات استراتژیک ارتش تاکنون چندین تفاهم‌نامه با دانشگاه ها و مراکز علمی امضا کرده است اما تاکنون قرارداد و تفاهم نامه ای را با دانشگاه آزاد اسلامی نداشته است؛ سعی خواهیم کرد در آینده نزدیک، تفاهم‌نامه‌های همکاری را با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم و ارتباطات علمی با این دانشگاه را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060376

وب گردی

وب گردی