شفافیت کامل فعالیت نمایندگان حق مردم است

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس گفت: مردم حق دارند که با شفافیت کامل از هزینه‌های تبلیغاتی، ارتباط‌های اقتصادی با شرکت‌ها و هزینه‌های وکیل خود با خبر باشند.

محمد حسین یادگاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره شفاف سازی اموال برخی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی گفت: این امر در مجلس فعلی باید تصویب می‌شد که با مخالفت برخی از نمایندگان این اتفاق نیفتاد.

وی در ادامه تصریح کرد: شفاف‌سازی اموال اقدام بسیار شایسته‌ای است که باید برای تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شود در ضمن چنین کاری نیز به قانون تبدیل شود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس درباره شفافیت مالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم حق دارند که با شفافیت کامل از هزینه‌های تبلیغاتی، ارتباط‌های اقتصادی با شرکت‌ها و هزینه‌های موکل خود با خبر باشند.

یادگاری در ادامه تأکید کرد: مردم باید از عملکرد نماینده خود مثل میزان رأی دهی، فعالیت عدالت‌خواهانه و حل و فصل مشکلات ملت در مجلس شورای اسلامی اطلاع یابند.

وی تصریح کرد: مردم بر گردن موکل خود حق دارند بنابراین باید از عملکرد او در مجلس شورای اسلامی مطلع شوند. شفافیت صورت گرفته باید در انتخابات بعدی نیز تکرار شود تا نمایندگانی به خانه ملت راه یابند که به اصل عملکرد بی ابهام برای مردم اعتقاد داشته باشند.

یادگاری درباره مولفه‌هایی که نماینده مجلس باید داشته باشد، گفت: این شاخص‌ها در بیانات رهبر معظم انقلاب آمده است. اصل شجاعت، عدالت‌خواه بودن، دین‌داری و فعالیت برای حل مسائل کشور جزو مولفه‌های مهم برای انتخاب نماینده مجلس شورای اسلامی است. نماینده مجلس باید بر اساس این عوامل اعتبار و ارزش پیدا کند. البته کارآمدی نیز یکی از این شاخصه‌ها است که باید در انتخاب نماینده مجلس در نظر گرفته شود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر ولایت‌مدار و استقلال طلب بودن نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم باید بر اساس مولفه‌های مهم رأی دهند. امیدوارم مردم نسبت به مسائل بصیر باشند و کاندیداهای کارآمدی را راهی مجلس شورای اسلامی کنند.

وی با اشاره به شهادت حاج قاسم گفت: خدمت‌گذار بودن ویژگی بارز سردار سلیمانی بودکه این اصل می‌تواند برای تمام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی مهم باشد.

یادگاری با تاکید بر همزمان شدن چهلم شهادت سردار سلیمانی با یومالله 22 بهمن اظهار کرد: این امر نشان می‌دهد نظام بعد از چهل سال هنوز بر روی آرمان‌‌های خود ایستاده و در راه آن قدم بر می‌دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060386

وب گردی

وب گردی