برای ارتقای توان دفاعی کشور از علم دانشمندان خودمان استفاده می‌کنیم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: باید از علم موجود در کشور بهره ببریم و افتخار می‌کنیم دانشمندان ایرانی از علم بالایی برخوردارند و می‌توانیم از این علم برای ارتقای توان دفاعی کشور استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز با حضور تعدادی از روسای پژوهشگاه‌های کشور برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم این تفاهم‌نامه منشا خیر برای هر دو طرف باشد. فرمانده معظم کل قوا مدام تذکر می‌دهند که باید قوی شویم، قوی به معنای آن نیست دیگران را تهدید کنیم؛ بلکه منظور قدرت بازدارندگی است.

وی ادامه داد: باید نیروی انسانی کارآمد و تجهیزات داشته باشیم، به همین دلیل جهاد خودکفایی در ارتش رقم خورد و امروز ناوشکن و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها توسط ارتش ساخته می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: دنیا در حال پیشرفت است و باید همگام با جهان پیش برویم؛ بنابراین نمی‌توانیم ارتباط خود را با مراکز علمی قطع کنیم.

امیر سیاری بیان کرد: باید علم روز داشته باشیم تا با تهدید روز مقابله کنیم. باید از علم موجود در کشور بهره ببریم و افتخار می‌کنیم دانشمندان ایرانی از علم بالایی برخوردارند و می‌توانیم از این علم برای ارتقای توان دفاعی کشور استفاده کنیم.

وی افزود: ارتش از توانمندی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور بهره می‌گیرد. امیدواریم با تفاهم‌نامه امروز از توان همدیگر استفاده کنیم و به جایگاه واقعی خود برسیم.

امیر سیاری یادآور شد: البته هم‌اکنون جایگاه قابل اعتنایی در جهان داریم. باید تحریم را به فرصت تبدیل کنیم و خلاقیت‌ها را رشد دهیم. باید با برنامه پیش برویم و توان دفاعی کشور را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060435

وب گردی

وب گردی