نشست هم‌اندیشی آسیب شناسی تعامل حوزه و دانشگاه برگزار شد

پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد نشست هم‌اندیشی آسیب شناسی تعامل حوزه و دانشگاه را برگزار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی اکبرحسین رضا معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، در نشست هم‌اندیشی آسیب شناسی تعامل حوزه و دانشگاه از سلسله برنامه های پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه با گرامی داشت ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری این جلسات را موجب تبادل اندیشه و فکر دانست و ابراز امیدواری کرد محصول این جلسات برای تعالی جوان های کشور مفید واقع شود.

درادامه حجت الاسلام مسعود راعی رئیس دانشکده حقوق واحد نجف آباد با تاکید بر اهمیت علم افزود: تمام نگاه فقه شیعه معطوف به علم است و اساس هر جامعه ای نیز علم است.

وی با اشاره به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه بر لزوم آسیب‌شناسی در حوزه تعریف وحدت تاکید کرد و افزود: وحدت در ساختارها، برنامه‌ها، روشها، سیاست‌ها و اهداف را می‌توان از جمله تعاریف وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد.

در ادامه حسین مطلع استادیار دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست گفت: دانشگاه و حوزه هر دو با علم و انسان سر و کار دارند و علم و انسان هر دو به بخش سنتی و مدرن قابل تقسیم هستند.

مطیع افزود: حوزه متولی آموزش علم سنتی است و علم مدرن در دانشگاه آموزش داده میشود، حوزه انسان سنتی تربیت می کند و دانشگاه انسان سنتی را به انسان مدرن تبدیل می کند.

کد خبر: 1060441

وب گردی

وب گردی