اهدای اعضای بدن جوان 31 ساله به بیماران نیازمند عضو

برای اولین بار عملیات انتقال قلب پیوندی از رفسنجان به تهران با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: تاکنون در رفسنجان فقط عمل‌های پیوند کبد و کلیه انجام می‌شد و در عمل‌های اهدای قلب، فرد اهداکننده باید به تهران اعزام می شد و این اولین انتقال قلب پیوندی از رفسنجان به تهران از طریق اورژانس هوایی است.

وی گفت: قهرمان اهداکننده، خانم جوان ۳۱ ساله به نام نجمه حسین‌زاده، به دلیل بیماری مغزی در بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب رفسنجان بستری شده بود و در تاریخ ۱۵ بهمن به‌دلیل سکته مغزی دچار مرگ مغزی شد. نهایتا با موافقت خانواده‌ این فرد، اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در ادامه گفت: با هماهنگی تیم های فراهم آوری اعضای پیوند بیمارستان‌های علی ابن ابیطالب رفسنجان و مسیح دانشوری و با کمک سازمان اورژانس کشور و تیم‌های درمانی دو مرکز، عضو پیوندی به بیمارستان مسیح دانشوری جهت پیوند به بیمار ۳۸ ساله آقا منتقل و دو کلیه و کبد این فرد جهت اهدا به شیراز منتقل شد.

شادنوش ضمن تشکر از همکاری بسیار خوب دو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و شهید بهشتی تهران گفت: خوشبختانه از ابتدای سال ۹۸ اقدامات بسیار خوبی مانند انتقال هوایی عضو صورت گرفته است و امیدواریم با همکاری‌هایی که با وزارت بهداشت انجام می‌شود، اعضای مفید قابل پیوند کمتری به خاک سپرده شوند و فرهنگ اهدا عضو روز به روز شکوفاتر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060454

وب گردی

وب گردی