تشکل‌های دانشگاهی باید علمدار خدمت‌رسانی و مبارزه با فساد باشند

مدیرکل تشکل‌های اسلامی، سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکل‌های دانشجویی، مفتخر به خدمت‌رسانی به مردم هستند و باید علمدار نهضت خدمت‌رسانی و جنبش مبارزه با فساد باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد قربانی گلشن‌آباد در افتتاحیه سومین دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه ویژه تشکل‌های دانشجویی استان لرستان که در واحد خرم‌آباد در حال برگزاری است، گفت: استان لرستان یکی از استان‌های مهم غرب کشور است که حلقه اتصال بین منطقه غرب و جنوب‌غربی کشور محسوب می‌شود. این استان پهنه وسیعی دارد و حدود 80 درصد آن کوهستانی است که به دلیل سهم بالای نزولات آسمانی، سومین حوزه پرآب کشور به‌شمار می‌رود و به‌دلیل وجود آبشارهای زیاد، به استان آبشارها معروف است. از طرفی فاصله اختلاف ارتفاع بین اشترانکوه و پلدختر، بیش از چهار هزار متر بوده که اقلیم بی‌نظیری را در این استان رقم زده است.

وی افزود: لرستان، سومین کانون جنگلی و مرتعی کشور است و جنگل‌های بلوط آن آوازه جهانی دارد. این استان در صنایع دستی به‌ویژه در صنعت مفرغ‌سازی، شهرت بین‌المللی دارد. با وجود همه موهبت‌های الهی فوق، استان لرستان از بیکاری، رنج می‌برد؛ بنابراین بیکاری، مهمترین مسئله استان و جوانان لرستان است.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی، سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی و استادی همچون اسلاف خویش باید در راه حل مسائل و معضلات محیط پیرامونی خود پیشگام باشند. با وجود این همه ظرفیت بی‌نظیر، نباید در استان لرستان حتی یک نفر بیکار باشد. لازم است جنبش دانشجویی لرستان، خود را وقف جوانان منطقه کرده و در ریشه‌کن کردن بیکاری، پیشتاز باشد. وقتی تشکل دانشجویی، نیازهای فکری، مادی و معنوی جامعه پیرامون خود را شناخت و براساس ظرفیت های موجود، عمل کرد، آن‌وقت می‌توان از جذب نیرو سخن گفت.

قربانی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی اجتماعی، از مردم و برای خدمت به مردم است. مشکلات و مسائل مردم، مشکلات و مسائل دانشگاه آزاد اسلامی است و تشکل‌های دانشجویی، مفتخر به خدمت‌رسانی به مردم هستند. تشکل‌های دانشگاهی باید علمدار نهضت خدمت‌رسانی و جنبش مبارزه با فساد باشند

وی در حوزه انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، ضمن تأکید بر نقش تبیین، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی تشکل‌های دانشجویی، بر حریت و آزادگی تشکل‌ها تأکید کرد و دانشجویان را فرزندان خدوم ملت بزرگ و آزاده ایران اسلامی دانست که فارغ از جناح‌بندی‌های رایج، برای اعتلا و سربلندی جمهوری اسلامی ایران و تحقق رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، تلاش و جهاد می‌کنند؛ بنابراین لازم است در عین نقش‌آفرینی، در ارتقای کمی و کیفی سطح مشارکت مردم در انتخابات، از ورود به بازی‌های رایج جناحی، شدیداً اجتناب ورزید.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی، سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: در سومین دوره اردوی حیات طیبه ویژه تشکل‌های دانشجویی استان لرستان، صد نفر از دانشجویان فعال تشکیلاتی شرکت کردند. دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره ضمن آموزش جریان‌شناسی سیاسی و اندیشه سیاسی در کارگاه‌های مهارت افزایی و جلسات هم‌اندیشی شرکت خواهند کرد. همزمان دوره آموزشی تشکیلاتی طرح شهید شهریاری ویژه استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060455

وب گردی

وب گردی