جزئیات ارزشیابی مدارک تحصیلی دانشجویان خارج اعلام شد

اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان درباره تشکیل پرونده دانش‌آموختگان کلیه کشورها به جز آمریکا، کانادا و انگلیس برای ارزشیابی مدارک اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان درباره تشکیل پرونده دانش‌آموختگان تمام کشورها به‌جز آمریکا، کانادا و انگلیس برای ارزشیابی مدارک اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این اطلاعیه آمده است: بدینوسیله به اطلاع آن دسته از دانش آموختگانی که مدارک تحصیلی خارجی خود را در کشورهایی به‌جز کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس دریافت کرده‌اند، می‌رساند برای ارزشیابی مدارک ضروری است از 26 بهمن‌ماه 1398 نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی از طریق پورتال سامانه سجاد اقدام کنند.لازم به توضیح است متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام اولیه به سامانه جامع امور دانشجویان و پس از انجام ثبت نام، برای تشکیل پرونده الکترونیکی در اداره کل امور دانش‌آموختگان به‌منظور ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی به بخش خدمات سامانه مراجعه کنند. شایان ذکر است فرایند ثبت نام همراه با جزئیات تکمیلی در بخش راهنمای استفاده از سامانه در سایت مذکور قابل مشاهده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: متقاضیان همچنین می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل در بازیابی اطلاعات یا ثبت درخواست با کارشناسان بخش پشتیبانی سامانه یا کارشناسان حوزه مربوطه از طریق ایمیل در ارتباط باشند.متقاضیان قبل از ثبت نام در سامانه، اعتبار دانشگاه محل تحصیل و نیز ضوابط و مقررات عمومی مندرج در وبگاه این اداره کل را مطالعه کرده و در صورت احراز اعتبار محل تحصیل و مطابق بودن مدارک تحصیلی اخذ شده با ضوابط و مقررات یاد شده، نسبت به ثبت نام اقدام کنند. در صورت عدم احراز شرایط یاد شد، هزینه پرداخت شده برای ارزشیابی عودت داده نمی‌شود.

اداره کل دانش‌آموختگان در این اطلاعیه آورده است: متقاضیان از بارگذاری کپی ناخوانا یا ناقص مدارک جداً خودداری کرده و چنانچه متقاضیان تمام مقاطع تحصیلی را خارج از کشور گذرانده باشند، لازم است نسبت به ثبت درخواست هر مقطع به طور جداگانه اقدام کنند. بررسی و ارزشیابی مدارک مربوط به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؛ بنابراین از بارگذاری مدارک مربوط به این رشته‌ها جداً خودداری کنند.

در بخش پایانی اطلاعیه تاکید شده است: در صورتی که متقاضی، دانش‌آموخته کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس باشد، لازم است به‌صورت حضوری با تکمیل کاربرگه‌های تشکیل پرونده به سازمان امور دانشجویان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060471

وب گردی

وب گردی